O nouă pistă inaugurată pe Aeroportul Internațional Chișinău

Pe Aeroportul Internațional Chișinău a avut loc inaugurarea unei noi piste. Aceasta are o lungime de 2 383 m şi o lăţime de 45 m și este dotată cu sistem de iluminat de calitate și sistem de balizaj luminos modern, care oferă aeronavelor siguranță în condiții de vizibilitate redusă.

De asemenea, pista este dotată cu echipamente de radionavigație, ce permit aterizarea din orice unghi și direcție, astfel încât, companiile aeriene vor beneficia de timp de zbor redus şi consum econom de combustibil.

Lucrările de construcţie au fost efectuate de compania Strabag, conform proiectelor realizate în cele mai mari aeroporturi europene. Mai mult, firma constructoare garantează un termen de exploatare pentru pista renovată de 30 de ani. Costul total al proiectului se ridică la 17 milioane de euro.

Prezent la eveniment, ministrul Economiei și Infrastructurii Chiril Gaburici a menționat că într-o mare parte din țările lumii, serviciile transportului aerian au o cotă mare în produsul intern brut (PIB).

„Vreau să reușim același lucru. Odată cu creșterea numărului de servicii, numărului de pasageri, care folosesc transportul aerian, vom avea și noi o contribuție mai mare în formarea PIB”, a spus ministrul Gaburici.

Ministrul Economiei și Infrastructurii a menționat rezultatele pozitive ale managementului companiei Avia Invest, care a realizat proiectul de construire a unei piste noi pe Aeroportul Chișinău.

Directorul general Avia Invest Petru Jardan a spus că odată cu dezvoltarea infrastructurii şi crearea noilor facilităţi nu doar pentru pasageri, dar şi pentru companiile aeriene care îşi dezvoltă activitatea în ţară, sporește interesul şi altor corporaţii din domeniu.

„Prin urmare o piaţă competitivă înseamnă preţuri avantajoase, noi direcţii de zbor şi beneficii în plus pentru toţi pasagerii noştri. Mai mult decît atît, Aeroportul Internaţional Chişinău este locul în care turiştii străini îşi crează primele impresii despre ţara noastră. Iată de ce putem afirma că suntem şi o carte de imagine a Republicii Moldova la nivel internaţional”, a menționat Petru Jardan.

Potrivit celor de la Avia Invest, această pistă a fost construită exact ca şi pista de bază, din betonul, produs de uzina „Strabag Grup”, utilată cu propriul laborator şi instalată nemijlocit pe teritoriul Aeroportului Chişinău, astfel încât procesul de fabricare să fie unul continuu.

În procesul de construcţie a pistei a fost utilizată tehnică specială, care a oferit posibilitatea recuperării materialelor rezultate în urma demolării betonului vechi, iar prin folosirea materialelor reciclate s-a contribuit la conservarea resurselor naturale. Sistemul electroluminos de aterizare instalat a trecut cu succes testarea experţilor din Ucraina, efectuată din zbor cu ajutorul tehnicii speciale şi a avionului laborator.

Am absolvit facultatea de litere, dar lucrez în jurnalism din '98. O perioadă îndelungată am fost știristă profilată pe teme economice și sociale. Din 2014 lucrez la Moldova.org, unde am descoperit toată paleta de culori ale presei online. Îmi place să scriu materiale explicative și analitice. Politica editorială a redacției mi-a permis să-mi lărgesc viziunile asupra mai multor aspecte ale vieții.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.