Fisuri în asfalt și grinzi de beton degradate. Care este, în prezent, starea podurilor din Chişinău

pod1
Foto: photos.casata.md

6 poduri din municipiul Chişinău se află într-o stare deplorabilă și ar trebui reparate. Despre aceasta a anunțat Primăria Chișinău, în urma unor inspecții efectuate la locurile de față.

Vedeți mai jos care, în prezent, este starea podurilor din Chișinău.

1. Estacada din oraşul Sângera
Construită în anul 1978, este în stare bună atât tehnic, cât şi estetic. Necesită întreţinere de calitate şi reparaţii locale. Sunt necesare următoarele lucrări:
– Colmatarea fisurilor existente în asfalt;
– Reparaţii locale a rostul de dilataţie degradate.

2. Podul din str. Ismail
Construit în anul 1968, acest pod rutier cu suprastructura pe grinzi prefabricate din beton armat precomprimat, se află în stare nesatisfăcătoare atât tehnic, cât şi estetic. Necesită expertiză amplă. Vizual sunt prezente următoare defecte:
– Grinzi din beton degradate;
– Piloni din beton degradaţi;
– Hidroizolare degradată, iar termenul de exploatare a expirat;
– Rosturi de dilataţie degradate.

3. Viaduct bd. Dacia (Botanica – Centru)
Construite între anii 1983 – 1988, toate trei poduri rutiere necesită întreţinere de calitate şi reparaţii locale. Vizual sunt prezente următoare defecte și necesare lucrări de întreținere:
– Reparaţii locale a rostul de dilataţie degradate;
– Colmatarea fisurilor existente în asfalt;
– Hidroizolare degradată.

4. Podurile din bd. Grigore Vieru (Zona Circul din Chişinău)
Construite în anul 1961, aceste două poduri rutiere necesită expertiză amplă. Vizual sunt prezente următoare defecte:
– Un piloni din beton defect;
– Hidroizolare degradată şi a expirat termenul de exploatare a acesteia (25 ani);
– Rosturi de dilataţie degradate.

5. Podul din str. Mihai Viteazul (1967)
Construit în anul 1967, acest pod rutier cu suprastructura pe grinzi prefabricate din beton armat precomprimat necesită expertiză amplă. Vizual sunt prezente următoare defecte:
– Grinzile din beton necesită reparaţii specifice;
– Piloni din beton degradaţi;
– Hidroizolare degradată a expirat termenul de exploatare a acesteia (25 ani);
– Rosturi de dilataţie degradate.

6. Podurile din str. Gradina Botanică – str. Lunca Bâcului
Aceste 3 poduri rutiere cu suprastructura pe grinzi prefabricate din beton armat precomprimat se află în stare satisfăcătoare. Necesită întreţinere de calitate şi reparaţii locale. Vizual sunt prezente următoarele defecte și necesită lucrări de întreținere:
– Hidroizolare degradată;
– Rosturi de dilataţie degradate;
– Colmatarea fisurilor existente în asfalt.

În prezent trei pasaje necesită expertiză amplă şi anume – podul din str. Ismail, podurile din bd. Grigore Vieru şi podul din str. Mihai Viteazul.

În viitorul apropiat, serviciile de resort vor prezenta un raport ce va conţine: descrierea stării tehnice a construcţiei, stabilirea ordinii de prioritate pentru lucrările de reparaţie, dar și propunerile tehnice pentru lucrări de reparaţie.

Potrivit Direcţiei generale transport public şi căi de comunicaţie, în capitală sunt 20 de poduri.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente