(video) Premieră la Goodwood: Noul Singer DLS este un Porsche exclusiv care costă $1.8 milioane

Singer Vehicle Design este cunoscută de pasionaţii de maşini drept o companie din Los Angeles care restaurează şi modifică modele clasice Porsche 911. Preferabile de specialişti sunt coupeurile din generaţia 964, care după un proces minuţios de reconstrucţie, în care atenţia la detalii este prioritară, ajung să se asemene cu modele 911 făcute în anii ’60-’70 ai secolului trecut.

Acum câţiva ani Singer a anunţat un parteneriat cu firma britanică Williams Advanced Engineering (parte a Williams Group, căruia aparţine şi echipa de Formula 1 cu acelaşi nume) şi iată că proiectul lor comun a ajuns de pe hârtie… cu roţile pe pământ. Noul coupe Singer DLS (Dynamics and Lightweighting Study) a fost prezentat în premieră publică la Festivalul de Viteză de la Goodwood.

Vezi acum: (video) Goodwood Festival of Speed 2018 este LIVE şi pe AutoBlog.MD / Toate noutăţile de la Festivalul de Viteză de la Goodwood vor apărea AICI.

În crearea maşinii au mai fost implicaţi inginerii Norbert Singer şi Hans Mezger, foşti angajaţi Porsche care cunosc modelele clasice 911 până în “măduva oaselor”. Anume Mezger a fost cel care i-a ajutat pe experţii de la Williams să ducă spre perfecţiune motorul boxer cu şase cilindri răcit cu aer.

Mai degrabă, motorul Porsche a fost refăcut practic de la zero. Volumul a fost crescut de la 3.6 la 4.0 litri şi pentru asta a fost nevoie de crearea unui bloc al cilindrilor original, deoarece niciun Porsche 911 cu motor răcit cu aer nu a avut un volum mai mare de 3.8 litri. Pe lângă blocul cilindrilor au apărut noi sisteme de ungere şi răcire, noi pistoane, biele, capuri a blocului cilindrilor cu câte patru supape din titan per cilindru, injectoare de combustibil similare cu cele folosite în Formula 1 şi altele.

Drept rezultat a apărut un agregat destul de compact, cu elemente din magneziu şi fibră de carbon, care produce 507 CP la 9.000 de rpm. Motorul este poziţionat mai aproape de ampatament, iar unele agregate au fost mutate din compartimentul motorului sub capotă, acolo unde a rămas şi puţin loc pentru ceva bagaje.

de viteze originală a fost înlocuită cu una mecanică cu şase trepte furnizată de Hewland, tracţiunea este pe puntea din spate. Caracteristicile dinamice încă rămân un secret.

Suspensia maşinii a fost reproiectată complet şi dispune de nişte amortizoare care pot fi reglate foarte uşor. Mecanismele de frânare sunt carbono-ceramice de la Brembo şi se ascund după nişte jante forjate de 18 inci din magneziu, cu design clasic şi făcute de BBS, acoperite cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 care măsoară 245/35 pe faţă şi 295/30 pe spate.

Componentele electronice au fost furnizate de Bosch. Acestea includ inclusiv un ABS şi un sistem de stabilizare care poate fi deconectat.

Toate panourile caroseriei unui coupe Singer DLS cu o greutate de 990 de kg sunt noi şi făcute din fibră de carbon, iar forma acestora a fost optimizată pentru o aerodinamică mai bună. Partea posterioară este dominată de un spoiler sub forma unei cozi de raţă, asemănător celui folosit pe Porsche 911 Carrera RS, anul producţiei 1972.

În partea posterioară a geamurilor laterale se regăsesc nişte prize de aer prin care curenţii ajung direct la motor pentru o răcire suplimentară. Forma spoilerului şi a lunetei au permis mărirea forţei de apăsare pe puntea din spate, iar noile canale de aerisire din faţă vor contribui la micşorarea forţei ascensionale pe puntea din faţă.

Elementele aerodinamice ale caroseriei sunt pregătite de Williams cu ajutorul unui sistem de calcul al hidrodinamicii numit CFD. Prin acest proces se vor păstra formele clasice ale mașinii, iar în același timp se vor îmbunătăţi semnificativ caracteristicile aerodinamice comparativ cu originalul Porsche 911.

Habitaclul a fost făcut de asemenea în stilul modelelor clasice 911, majoritatea panourilor fiind realizate din fibră de carbon. În combinaţie vin nişte scaune Recaro, inserţii pe bord şi pe uşi, o cuşcă de protecţie, toate tapiţate cu piele de o culoare contrastantă.

Volanul din fibră de carbon este unul exclusiv făcut de MOMO, levierul cutiei de viteze are mecanisme expuse la vedere, iar ceasurile de bord sunt realizate de ceasornicari din Elveţia şi includ inserţii din aur autentic.

În total vor fi construite doar 75 de exemplare. Potrivit Top Gear, preţul de start al unui Singer DLS este de 1.8 milioane de dolari.

Cei care nu vor avea ocazia să vadă maşina în realitate la Goodwood, se menţionează că aceasta va mai fi expusă la Monterey Car Week, California, unde se va desfăşura şi Pebble Beach Concours d’Elegance, începând cu 23 august.

Vezi detalii suplimentare şi cum arăta maşina pe schiţe digitale: (foto) Sportcar de vis. Atelierul Singer Vehicle Design construieşte un Porsche 911 care are doar 990 de kg

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise