Elevii din Moldova vor studia gratuit antreprenoriatul, în cadrul proiectului TwentyTu

Fiecare al doilea adolescent din Moldova este interesat de ideea de a-și deschide o afacere pe cont propriu, arată studiile recente. Elevii moldoveni își doresc să cucerească piața afacerilor cu start-up-uri de succes și să contribuie la prosperarea țării. Dar orice afacere mică presupune talent managerial, curiozitate, inițiativă, experimentare și perseverență – calități care trebuie dezvoltate chiar de pe băncile școlii.  Cel mai ambițios proiect educațional din Moldova, TwentyTu, vine să le ofere elevilor din țară un curs extrașcolar gratuit în domeniul antreprenoriatului.

Prin aceste cursuri nu vrem doar să-i îndemnăm pe copii să-și dezvolte afaceri, ci și să-și formeze abilitățile necesare pentru a explora provocările cu care se confruntă omenirea la nivel global și să dezvolte soluții pentru acestea. Unul dintre obiectivele-cheie ale proiectului este ca fiecare al cincilea beneficiar să aibă inițiative antreprenoriale până la 27 de ani.

Adolescenții secolului 21 vor să fie angajatori, nu angajați

Andreea are 14 ani și frecventează un curs de antreprenoriat la Tekwill Academy Kids.  Peste ani se vede proprietara unui restaurant de succes. Pentru început visează însă să-și deschidă un local dedicat adolescenților, unde ar combina servirea produselor sănătoase cu oportunitatea de a lucra la laptop, a citi sau a se pregăti pentru ore. Spune că la Tekwill a prins la curaj și s-a convins că proiectul ei este un realizabil.

Andreea, elevă: „Frecventând aceste cursuri, am ocazia să aflu cum e să începi o afacere de la zero. Am început cu noțiuni generale, cum ar fi cashflow, gestionarea timpului. Spre sfârșitul cursului, îmi voi prezenta proiectul în fața unui juriu. Cred că e un start bun pentru orice business. Generația noastră este generația unor copii care vor să domine, să influențeze lumea, care vor mai multă independență, inclusiv financiară. Părinții mei înțeleg acest lucru, iată de ce m-au susținut să urmez aceste cursuri. Ei sunt convinși că un adolescent trebuie să încerce cât mai multe, pentru a înțelege care îi este vocația.”

Dar educația financiară este utilă nu doar celor care se văd călcând pe urmele lui Rockefeller. Ce înseamnă un copil educat financiar? Un tânăr care ştie cum să-și gestioneze bugetul personal, să prioritizeze cheltuielile, să-şi stabilească obiective financiare pe termen lung, să analizeze fezabilitatea creditelor, să evalueze riscurile legate de investiţii, să identifice argumentele pro şi contra asigurărilor, cu alte cuvinte, care are o bază financiară solidă pentru o viaţă independentă.

Andreea, elevă: „De când frecventez cursul de antreprenoriat am învățat să gestionez mai bine cheltuielile zilnice, am învățat să lucrez în echipă, să-i ascult pe alții. Chiar dacă voi urma o carieră în alt domeniu, aceste abilități îmi vor fi de folos. Sunt convinsă că antreprenoriatul trebuie studiat încă din școală – eu visez la o afacere de mai mult timp, dar unii elevi ar putea descoperi în ei un potențial nebănuit doar datorită acestor cursuri.”

Efectele cursurilor de antreprenoriat, spun specialiștii, pot fi neașteptate: copiii scapă de timiditate, învață să fie corecți, devin mai curioși și se maturizează emoțional.

Diana  Nanu, coordonator program, Tekwill Academy Kids: „Studierea antreprenorialului le permite copiilor să-și dezvolte responsabilitatea, capacitatea de inițiativă, abilitățile de negociere, de a atinge obiective și de a lua decizii adaptate în funcție de anumite variabile. Aceastea se vor reflecta atât în gestiunea banilor proprii, cât şi în raționamentele şi gestiunea tuturor activităților personale pe viitor. De altfel, o școală de acest fel poate fi un bun început ,mai ales pentru ca părinții să înțeleagă în ce direcție vor să meargă cei mici şi dacă este ceea ce li se potrivește.”

Și pentru că misiunea proiectului TwentyTu este de a oferi o educație în pas cu timpul fiecărui al 4-lea elev din țară, cursurile de antrepenoriat vor fi integrate cu cele de inteligență emoțională. Studiile arată că angajații cu un coeficient de inteligență emoțională (EQ) ridicat au mai mult succes în carieră. Astfel, ascensiunea profesională, fie ca este vorba despre inginerie, domeniul bancar, medicină, vânzări etc., nu este determinată numai de gradul de inteligență cognitivă (IQ), ci și de abilitatea de a controla emoțiile și de a relaționa eficient cu cei din jur. Prin cursurile gratuite de antreprenoriat și inteligență emoțională, oferite de proiectul Twentytu, 80 de mii de elevi își vor dezvolta gândirea pragmatică, la pachet cu capacitatea de a reacționa inteligent în situații de stres și la emoțiile celorlalți. Cursurile extracurriculare precum robotica, inteligența artificială, astronomia prin VR (realitate virtuală), inteligența emoțională, matematica interactivă ș.a. sunt destinate copiilor și adolescenților. Sesiunile de instruire vor fi livrate atât online, cât și offline, în cele mai importante centre regionale ale țării. De asemenea, în cadrul proiectului 2200 de profesori vor fi instruiți să predea disciplinele școlare într-un mod interactiv și atractiv.

Pentru dezvoltarea proiectului a fost lansată o amplă campanie de colectare a fondurilor, astfel toți cei care își doresc să participe la transformarea educației din Moldova pot oferi contribuții pe www.twentytu.md până la 22 august 2018.

Particip la organizarea și asigurarea logisticii evenimentelor corporative și culturale de mai mult de 10 ani. La Moldova.org sunt responsabil de relațiile cu clienții comerciali, dar și de toate aspectele logistice și administrative ale redacției, astfel încât colegii și colegele să nu ducă lipsă de nimic în procesul de lucru.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.