(video) Premieră mondială: Noul Rolls-Royce Cullinan – Rolls-Royce-ul tuturor SUV-urilor

Producătorul britanic de maşini de lux Rolls-Royce a prezentat astăzi 10 mai 2018, în premieră mondială, primul său SUV din istorie! Noul model numit Cullinan a început să fie dezvoltat acum trei ani la cererea clienţilor săi din întreaga lume şi a fost botezat Rolls-Royce-ul tuturor SUV-urilor.

“Lansarea unui nou model Rolls-Royce este întotdeauna un moment important în industria de lux. Astăzi stabilim un nou standard prin crearea unei noi clase de autovehicule pentru clienții care sunt bine conectați, foarte mobili și au o perspectivă globală. Ei doresc un nou tip de autoturism care le oferă un acces nelimitat de lux în forma sa cea mai superioară. Sentimentul lor de aventură și de îndrăzneală necesită o mașină care să-i poată transporta oriunde şi cu lux, care îi va duce și îi va întâlni la punctul culminant al vieții lor. Cullinan este acea mașină”, a declarat şeful Rolls-Royce Motor Cars, Torsten Müller-Ötvös.

Cea mai aşteptată maşină a anului 2018 şi probabil cel mai aşteptat Rolls-Royce din toate timpurile este numit în cinstea lui Sir Thomas Cullinan, magnatul care deţinea în proprietate mina din Africa de Sud în care a fost găsit un diamant de 3.106,75 de carate (621.35 grame) în anul 1905. Piatra preţioasă a fost numită Cullinan sau Steaua Africii şi între timp din ele s-au făcut mai multe bijuterii care se regăsesc în Casa Regală a Marii Britanii.

Rolls-Royce numeşte Cullinan ca fiind un tot-teren cu o caroserie înălţată, care face ca ideea călătoriilor cu lux în off-road să fie o realitate pentru prima dată. Aşa-zisul turism de lux poate fi acum asigurat fără efort, pretutindeni. Designul său contemporan și funcțional îi asigură câștiguri în ceea ce privește imaginea în fața modelelor rivale care devin din ce în ce mai “blânde” în acest sens.

Noul Cullinan este cel mai practic Rolls-Royce din toate timpurile. Cullinan este cel mai versatil, orientat spre familie, cel mai distractiv de condus super SUV de lux al momentului.

Noutatea a fost construită pe baza platformei modulare din aluminiu, numită Architecture of Luxury, care se regăseşte şi pe noua generaţie Phantom. Suspensia îi este una pneumatică activă autonivelantă, nouă şi cu două braţe pe puntea din faţă, iar în spate are cinci.

Aceasta funcţionează în mod asemănător cu cea din noul Audi A8: o cameră stereo amplasată sub parbriz “citeşte” relieful suprafeţei de drum, face milioane de calcule pe secundă şi trimite semnale actuatoarelor, care lucrează cu ajutorul unui sistem electric de 48 volţi, iar prin stabilizatoare schimbă poziţia caroseriei.

Creatorii numesc acest sistem Magic Carpet Ride (Rulare pe un Covor Magic).

Şi spre deosebire de cea de pe noul Phantom, pe Cullinan au fost montate perne de aer (recipiente) mai voluminoase. În deplasarea prin off-road, sistemul de reglare electronică a amortizoarelor folosește sistemul actualizat de comprimare a aerului pentru a împinge în mod activ orice roată pe care o detectează că pierde tracţiunea, pentru a asigura că fiecare roată este în permanență în contact cu solul, iar cuplul maxim este furnizat tuturor roților.

Evident, nu s-a lăsat aşteptat şi apariţia unui mecanism care face directoare şi roţile spate, acesta având menirea să îmbunătăţească manevrabilitatea.

Iar printr-un simplu buton activat, de pe tunelul central, modurile de rulare pe asfalt, pe drum cu pietriş, pe iarbă, pe suprafaţă umedă, pe noroi, pe zăpadă sau pe nisip, va avea grijă să ajusteze automat toate componentele necesare (inclusiv tracţiunea integrală cu ambreiaj pentru acţionarea punţii din faţă) pentru a asigura o deplasare fără probleme.

Apropo, noul Cullinan poate plonja prin vaduri de apă cu o înălţime de până la 540 de mm.

Dimensiunile şi caracteristicile tehnico-dinamice ale noului Rolls-Royce Cullinan sunt următoarele:

  • lungime/lăţime/înălţime/ampatament – 5.341/2.164/1.835/3.295 mm (cel mai lung Range Rover – 5.199 de mm, Bentley Bentayga – 5.141 mm)
  • rază întoarcere completă – 13.23 metri
  • jante – 22 de inci
  • volum portbagaj – standard 560 de litri (562 de litri pe varianta cu doar patru locuri), poate fi extins la 600 cu un raft eliminat, maxim e 1.930 de litri, iar lungimea cu totală a compartimentului de încărcare, cu posibilitatea rabatării scaunelor spate în premieră, ajunge la 2.245 de mm (aici Rolls-Royce spune că este mai mare decât la Range Rover Vogue Extended Wheelbase)
  • greutate – 2.660 de kilograme
  • motor – V12 biturbo de 6.75 litri, 571 de CP la 5.000 de rpm şi cuplu maxim de 850 Nm disponibil de la 1.600 de rpm!
  • cutie de viteze – automată ZF cu opt trepte
  • consum – în regim mixt 15 litri la 100 de km parcurşi (motorul este făcut să consume benzină cu cifră octanică 95!)
  • viteză maximă – 250 de km/h, limitată electronic (acceleraţia 0-100 de km/h o face în 5.2 secunde)

Numit şi primul automobil Rolls-Royce cu cinci uşi, după câte poate aţi observat portierele posterioare i se deschid contra direcţiei de mişcare. În habitaclu se pot ascunde două scaune pentru pasagerii din faţă şi o banchetă pentru trei persoane în spate (rabatabilă electric), ori două scaune individuale cu reglare electrică, masaj şi alte bunătăţi, despărţite de un tunel central masiv, în care se pot ascunde două pahare pentru spumant, de exemplu.

În imagini, maşina cu patru locuri pentru pasageri este cea în culoare închisă şi o astfel de versiune mai presupune instalarea unui perete din sticlă în spatele scaunelor posterioare, pentru ca portbagajul să fie despărţit de compartimentul pasagerilor şi pentru o mai bună izolare fonică.

Uşa portbagajului este numită de companie The Clasp. Aceasta este compusă din două părţi, ambele acţionate electric. Cea din partea inferioară mai serveşte drept suport pentru o dotare opţională neobişnuită, un set de scaune tapiţate cu piele şi o măsuţă compactă pentru picnicuri la natură, care apar acţionate electric dintr-o cutie specială din portbagaj.

Încă un detaliu interesant este că garda la sol a maşinii coboară automat cu 40 de mm atunci când are loc îmbarcarea/debarcarea pasagerilor!

În habitaclu se mai remarcă prezenţa în premieră a unui sistem multimedia cu ecran tactil, manipulat inclusiv şi de un joystick de pe tunelul central. Mai există şi un head-up display care are o dimensiune de 17.78 x 7.62 cm!

Multitudinea de opţiuni de personalizare va abunda în ochii clienţilor, fiindu-le puse la dispoziţie tapiţerii de toate felurile şi culorile, inserţii din lemn natural, inserţii din aur, din marmură, din agat, etc.

Printre alte dotări se numără un cric, un acoperiş panoramic, Wi-Fi hotspot, sistem Night Vision cu avertizare pe timp de zi şi de noapte în cazul unor eventuale pericole la detectarea pietonilor sau animalelor, sistem de monitorizare video la 360 de grade şi de la înălţimea de zbor a unui elicopter, cruise control adaptiv, sistem de frânare automată, cinci porturi USB, sistem de încărcare wireless a telefoanelor mobile, tablete multimedia pentru pasagerii din spate şi multe, multe altele.

În viitor ar putea apărea o versiune cu ampatament extins şi o ediţie Black Badge. Preţul de start pentru noul Rolls-Royce Cullinan în Marea Britanie este în jurul a 250.000 de lire sterline, în timp ce în SUA este de 325.000 de dolari.

https://www.youtube.com/watch?v=DWQBafAV9Zk

Vezi şi: (video) Va avea inserţii din agat şi va fi capabil de off-road. Noul Rolls-Royce Cullinan şi-a încheiat călătoria în Scoţia

Vezi şi: (video) Noul Rolls-Royce Cullinan şi-a încheiat călătoria în Emirate şi se pregăteşte pentru debut la 10 mai

Vezi şi: (video) Noul Rolls-Royce Cullinan şi-a încheiat călătoria în SUA. Detalii noi dezvăluite înainte de premieră

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise