Sfaturi privind rezervările timpurii pentru vacanțe reușite. Agenția pentru Protecția Consumatorilor vă ajută să nu fiți înșelați

Ibiza-7-800×450

Specificul rezervărilor timpurii constă în achiziționarea pachetelor turistice din timp, la un preț redus cu 20-40%, cu beneficierea de serviciile turistice în perioada estivală. În acest context, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței vine cu unele recomandări privind contractarea serviciilor turistice.

#agențiile de turism sunt obligate să includă în oferta lor un set strict stabilit de informații precontractuale, puse la dispoziția consumatorilor, inclusiv: itinerariul, mijloacele de transport, tipul unităților de cazare și categoriile de clasificare ale acestora, servicii de masă oferite, preț și altele.

#consumatorul, la procurarea pachetului turistic cu rezervare timpurie, încheie și primește un exemplar al Contractului de servicii turistice și la achitare, urmează să i se elibereze bonul fiscal pentru fiecare plată efectuată (fie în rate, fie integral).

#agențiile de turism obligatoriu prezintă consumatorului, anterior plecării în sejur, voucherul turistic, inclusiv autohton, asigurarea medicală, biletele de transport, vizele și altă informație utilă (ghid, transfer, excursii etc.), scrie Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Piețe

Consumatorul are dreptul să beneficieze de toate serviciile turistice, menționate în Contractul de servicii turistice și voucherul turistic, prestate calitativ și în condițiile stabilite.

Atenție!  În caz dacă, pe parcursul sejurului nu sunteți satisfăcut/ă de unele servicii (hotelul nu are dotările menționate, camera este murdară sau neîngrijită, mâncarea nu corespunde regimului anunțat sau nu au fost oferite excursiile opționale plătite etc), anunțați Agenția de Turism contractată.

Sunteți în drept să solicitați variante alternative sau restituirea contravalorii serviciilor necalitative, în baza următoarelor acțiuni întreprinse la fața locului:

#păstrați orice document în scris sau primit pe e-mail în care sunt cuprinse informațiile legate de pachetul de servicii procurat de la agenția de turism.

#faceți fotografii ale camerei de hotel și ale împrejurimilor acestuia pentru a putea dovedi neconformitățile.

#faceți imediat o reclamație în scris la recepția hotelului.

#anunțați imediat agenția de turism care este obligată să ofere variante alternative sau să ramburseze o parte din prețul plătit, sau să plătească despăgubiri pentru serviciile neprestate.

Dacă agentul economic nu a remediat problema,  vă puteți adresa la Agenție, str. Vasile Alecsandri 78, sau la TELEFONUL CONSUMATORULUI  022 74 14 64 sau accesând pagina de facebook.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente