(doc) Dacă ai vreun proiect de promovare a culturii locale poți câștiga până la 7.000 lei. Detalii despre concursul „Patrimoniul suntem noi”

patrimoniu

Asociația Obștească Urban Lab Chișinău anunță lansarea campaniei „Patrimoniul Suntem noi”, un proiect ce are drept scop identificarea și promovarea inițiativelor civice ce ilustrează moduri de implicare a comunităților/cetățenilor în raport cu Patrimoniul Cultural.

Sunt eligibile proiecte în curs de implementare sau deja implementate, oriunde pe teritoriul Republicii Moldova. Data limită de prezentare a dosarelor este 14 aprilie 2018, expoziția și premierea câștigătorilor fiind programată pentru data de 18 mai 2018.

Anul 2018 este desemnat drept Anul European al Patrimoniului Cultural, iar cu această ocazie vor fi demarate o serie de evenimente și inițiative în întreaga Europă, ce vor permite oamenilor să se implice și să se apropie mai mult de culturile lor. Patrimoniul cultural ne modelează identitatea și viața de  zi cu zi, înconjurându-ne în orașe și sate, peisaje naturale și situri arheologice. Patrimoniul se găsește nu doar în literatură, artă și obiecte, dar și în meșeșugurile învățate de la strămoși, în povestirile pe care le spunem copiilor, în mâncarea pe care o împărtășim în companie și în filmele pe care le privim și în care ne regăsim.

„Acest concurs este una din activitățile ce promovează anul European al Patrimoniului Cultural în Republica Moldova. Ne propunem, prin urmare, o campanie de identificare a inițiativelor ce promovează cultura locală, campanie ce va culmina cu organizarea unei expoziții și premierea celor mai bune exemple. Scopul este ca prin astfel de activități să încurajăm și să creștem nivelul de conștientizare a importanței patrimoniului cultural pentru comunitățile din Moldova”, spune Andrei Chistol, Secretar de Stat al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării.

Inițiative „de jos în sus” (bottom-up) ale altor țări europene, cum ar fi plimbările urbane, modele de ospitalitate locală, jocuri sociale, evenimente în spațiul public sau tururi gastronomice s-au dovedit a fi extrem de eficiente în promovarea culturii locale ca element central al dezvoltării sociale și economice. Aceste tipuri de acțiuni contribuie la popularizarea și solidificarea procesului democratic și la creșterea nivelului de încredere a comunităților în forțele proprii.

Concursul este organizat cu susținerea Ministerului Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova și implementat de Asociația Obștească „Urban Lab Chișinău”. Vezi aici regulamentul concursului.

Desfășurarea campaniei poate fi urmărită pe pagina de Facebook Urban Lab Chișinău dar și pe pagina oficială a organizației.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente