Reparație cu năbădăi pentru proprietarul unei mașini din Fălești. Acesta a venit la un auto service din capitală, solicitând schimbarea curentă a complectului GRM, a pompei de răcire, a filtrului de combustibil, precum și a plăcuței de frână la automobilul său de model Renault Megane Scenic.
Pentru reparația automobilului a fost achitată o sumă de 1 140 lei, agentul economic neoferindu-i consumatorului bonul de casă pentru prestarea serviciilor în cauză.
După ce s-au finalizat lucrările de reparație, consumatorul a mers să testeze mașina. După doi kilometri parcurși, motorul autoturismului însă s-a oprit. În urma ajutorului oferit de un alt șofer, acesta a ajuns înapoi la auto service, unde și-a înaintat nemulțumirea față de servicii.
Automobilul a fost lăsat la mecanic până a doua zi, timp în care s-a depistat, că pentru reparație nu au fost folosite piese calitative, ceea ce a dus la deteriorarea mașinii.
În urma discuțiilor purtate între cei doi subiecți, agentul economic și-a recunoscut vina și a promis că defecțiunile vor fi remediate, costurile fiind suportate de firmă.
Agentul economic a dat asigurări că au utilizate piese originale, că au fost scoase și curățite injectoarele de combustibil și în acest mod, automobilul va fi ca nou.
După exploatarea mașinii, aceasta s-a defectat, iarăși în timpul circulației.
Atunci consumatorul a apelat la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței și a depus o plângere în Registrul de reclamații a întreprinderii.
Din motiv că agentul economic nu a răspuns solicitării consumatorului în termen de 14 zile calendaristice, acesta a depus o reclamație în cadrul Agenției, cu revendicarea de a-i acoperi dauna materială pentru deteriorarea motorului.
În urma intervenției prompte a Agenției, consumatorul a primit de la agent economic despăgubiri în valoare de 5000 lei.