/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 785: Reuniune NATO-Ucraina și recordul anunțat de Zelenski. Zaharova atacă din nou Moldova

Un aeroport din Moldova ar putea ajunge centru marfar internațional

missing
07 ianuarie 2018, ora 13:29

Iulia Costin a menționat că Aeroportul Internațional Liber „Mărculești” este amplasat într-o zonă geografică, care permite transformarea aeroportului într-un centrul marfar internațională, ce va facilita schimbul de bunuri și servicii dintre Europa, Asia, Africa și Orientul Mijlociu. Totodată, condițiile economice preferențiale, permit rezidenților Zonei Economice Libere Aeroportul Internațional Mărculești desfășurarea activităților fără aplicarea restricțiilor tarifare și netarifare ale regimului vamal.

Referindu-se la situația economico-financiară, Iulia Costin a accentuat că Aeroportul Mărculești a rezistat dificultăților economice întâlnite în ultima perioadă și colaborează intens cu partenerii de dezvoltare, identificând potențiali investitori pentru dezvoltarea aeroportului internațional și ca potențiali rezidenți ai Zonei Economice Libere.

Ghenadie Mînăscurtă, administrator al întreprinderii de stat Aeroportul Internațional Liber „Mărculești”, a comunicat că pe parcursul activității Aeroportul a reușit să restabilească infrastructura prin repararea și modernizarea acesteia, în conformitate cu cerințele internaționale. În același timp, întreprinderea a instruit și perfecționat personalul necesar asigurării deservirii tehnice și de reparație a navelor conform standardelor internaționale pe domeniul dat de activitate.

Aeroportul Internaţional Liber “Mărculeşti” este situat la şase kilometri de oraşul Floreşti şi 150 de kilometri de Chişinău. A fost fondat în ianuarie 2004 pe baza unei foste unități militare sovietice, având în prezent o destinație civilă.Aeroportul are drept scop dezvoltarea transporturilor aeriene, serviciilor aeronautice, producerea industrială orientată spre export şi o activitate comercială externă.

Potrivit Mold-Street, o analiză efectuată de Europass a arătat că deși Aeroportul, la momentul când a devenit în 2008 zonă economică liberă, avea toate ingredientele pentru succes (spații, tehnică, instalații și imobile), așa și nu a realizat planul de dezvoltare, iar zona întreagă se află în stare de degradare.

Evoluția indicatorilor principali ai întreprinderii de stat arată o scădere a veniturilor de la 39 de milioane lei în anul 2014 până la 7,4 milioane lei în 2015, dar și a profitului – de la 3.7 milioane lei în 2014 până la pierderi de peste 21 milioane lei în anul 2015.

Totodată întreprinderea doar în perioada 2013-2015, a înregistrat pierderi nete de 54 milioane lei, ceea ce se arată calitatea joasă a managementului acestui Aeroport, dar și lipsa de strategie pentru dezvoltare, modernizare și o activitatea stabilă a entității.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram