La verificarea ulterioară a actelor însoțitoare a telefonului (certificatul de garanție, instrucțiunea de utilizare), cumpărătorul a constatat că documentele sunt în limba italiană, fără a fi traduse în limba română. Deoarece nu a știut cum să utilizeze telefonul mobil, consumatorul a solicitat să predea produsul vânzătorului și să-i fie restituită contravaloarea telefonului.
Revendicarea nu a fost satisfăcută, iar consumatorul a decis să depună o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. Reclamația a fost soluționată pe cale amiabilă, restituindu-i-se, astfel, contravaloarea telefonului procurat, în sumă de 4.000 lei. Comerciantul a fost informat despre obligațiile și drepturile vânzătorului și avertizat să respecte drepturile consumatorilor, neadmițând ulterior asemenea încălcări.
Reamintim că, în perioada termenului de garanție, consumatorii sunt în drept să returneze agentului economic produsul nealimentar neconform, cerând înlocuirea sau returnarea contravalorii acestuia.