Un bărbat a procurat un telefon mobil de model ASUS Zenfone 3 Max, din piața “Calea Basarabiei”, mun.Chișinău, dar a fost nevoit să se întoarcă. Aceasta pentru că atunci când a ajuns acasă a văzut că toate documentele, dar mai ales instrucțiunea, este în limba italiană.
Astfel, la verificarea ulterioară a actelor însoțitoare a telefonului -certificatul de garanție, instrucțiunea de utilizare, bărbatul a constatat că documentele sunt în limba italiană, fără a fi traduse în limba română.
Deoarece nu a știut cum să utilizeze telefonul mobil, el a solicitat să predea produsul vânzătorului și să-i fie restituiți 4000 lei, valoarea telefonului.
Revendicarea însă nu a fost satisfăcută, iar consumatorul a decis să depună o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței.
Ulterior, reclamația a fost soluționată pe cale amiabilă, iar bărbatului i-au fost restituiți cei 4000 lei.
Totodată, comerciantul a fost informat despre obligațiile și drepturile vânzătorului și avertizat să respecte drepturile consumatorilor, neadmițând ulterior asemenea încălcări.
În perioada termenului de garanție, consumatorii sunt în drept să returneze agentului economic produsul nealimentar neconform, cerând înlocuirea sau returnarea contravalorii acestuia.