Pavel Filip a discutat cu angajați ai Serviciului Vamal, ai Poliției de Frontieră, precum și cu oamenii care așteptau la rând. Premierul i-a întrebat de cât timp așteaptă în vamă și cum apreciază atitudinea angajaților punctului vamal de trecere. Acesta s-a interesat, de asemenea, care sunt problemele cu care se confruntă vameșii și polițiștii de frontieră, dar și care sunt propunerile lor pentru fluidizarea traficului.
În cadrul discuțiilor și a inspectării proceselor, au fost identificate mai multe constrângeri, printre care:
- activitățile improprii efectuate de angajații punctului vamal,
- necesitatea optimizării procedurilor de verificare,
- blocarea frecventă a softului,
- numărul insuficient de lucrători
- și alte aspecte organizaționale.
Rezolvarea acestor probleme ar permite traversarea mai operativă a frontierei și ar reduce esențial rândurile în vamă.
Premierul Pavel Filip a menționat că, dincolo de aceste aspecte organizaționale și manageriale, mult depinde și de atitudinea vameșilor și a polițiștilor de frontieră. Ei trebuie să dea dovadă de un comportament civilizat și o atitudine respectuoasă față de cei care traversează hotarul.
Prim-ministrul a declarat că va efectua vizite inopinate și în alte puncte vamale de trecere pentru a identifica cele mai bune soluții pentru depășirea problemelor existente și asigurarea unei traversări a frontierei cât mai rapide.