/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 792: Rachete secrete și paradoxul invaziei ruse. Kremlinul vrea să saboteze summitul de pace

Un consumator a depistat arahide cu larve pe rafturile unui magazin din Chișinău

missing
21 decembrie 2017, ora 17:28

Dăunători alimentari în cereale au fost descoperiți și de către un consumator al orașului Hâncești, care imediat a sesizat vânzătoarea, ce a retras produsele necorespunzătoare din comerț.

În acest context, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) îndeamnă toți consumatorii să fie cu ochii-n patru atunci când merg la cumpărături. Pentru a evita procurarea unor produse necorespunzătoare, aceștia trebuie să fie atenți la următoarele lucruri:

– Examinați organoleptic foarte atent produsul și ambalajul acestuia;

– Verificaţi data limită pînă la care produsul poate fi consumat făra riscuri. Un produs care se încadrează în termenul de valabilitate dar nu este păstrat şi expus în vînzare în condiţii corespunzătoare, poate deveni periculos pentru viața și sănătatea consumatorului;

– Citiţi cu atenţie eticheta produsului şi lista ingredientelor. Informaţiile furnizate prin etichetare, marcare, precum şi modul de aplicare a etichetelor sînt stabilite de legislaţia în vigoare. Astfel, etichetarea şi normele în conformitate cu care aceasta se realizează, nu trebuie să inducă consumatorul în eroare, ci să-l orienteze clar asupra conținutului produsului, valorii energetice etc.;

– Încredințați-vă că producătorul/importatorul şi adresa acestuia sunt indicate pe etichetă. Aceasta îi permite consumatorului să remedieze mai eficient situațiile în care s-au încălcat anumite condiții de fabricare (preambalare), vînzare și păstrare a produselor;

– Nu cumpăraţi alimente din zone, care vă prezintă suspiciuni în legătură cu normele sanitaro-igienic;

– Evitaţi procurarea produselor alimentare dacă vînzătorul are mîini murdare, tuşeşte sau are răni la mîini. Orice observație de acest fel trebuie semnalizată la organele de resort pentru a remedia situația;

Care sunt obligațiile vînzătorului în acest caz?

În cazul depistării unui produs alimentar necorespunzător, în baza bonului de casă prezentat de către consumator, acesta trebuie să-i preschimbe produsul sau să-i restituie contravaloarea acestuia. De asemenea, vânzătorul trebuie să deţină un Registru de reclamaţii expus la un loc vizibil, pentru a înregistra reclamaţiile consumatorilor

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram