(VIDEO și FOTO) A fost prezentat noul Audi A4; Cum arată și ce ce poate noul model

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Audi A4, rivalul ancestral al lui BMW Seria 3, a ajuns la a noua generație în cei 43 de ani de carieră. Modelul de clasă medie de la Audi va debuta pe piață în noiembrie.

Audi A4, bestseller-ul mărcii din Ingolstadt, a ajuns la generația a noua. Cu toate că denumirea A4 este la a cincea generație, familia de modele de clasă medie de la Audi, cunoscută în trecut sub numele de Audi 80, datează din 1972 și a avut patru generații înainte de schimbarea numelui. Anul 2015 marchează debutul generației numită B9 în nomenclatura Audi, care ascunde în spate un A4 complet nou. Lansarea comercială a noii generații A4 are loc în luna noiembrie.

DESIGN

Noul A4 are un design complet nou și spectaculos. Aspectul generației B9 este cel mai sportiv de până acum pentru un A4, iar caroseria este și cea mai mare oferită până acum de Audi. Inginerii anunță cel mai bun coeficient aerodinamic din clasă, de 0.23 pentru berlină și 0.26 pentru Avant, alături de o reducere semnificativă a masei față de generația precedentă. Diferența de masă este de până la 120 Kg, în funcție de varianta aleasă.

287331l

Capota lui A4 are un design diferit de ce ne-au arătat până acum nemții și este prelungită în lateral peste zonele în care s-ar afla, la o altă mașină, aripile laterale. Zona din jurul geamurilor laterale are un aspect mai clasic, fiind cea mai conservatoare parte a noului A4, în timp ce posteriorul este la fel de modern ca partea frontală. Stopurile LED au o grafică interioară modificată și prezintă o semnătură luminoasă nouă pentru A4.

833432l

Audi A4 B9 este construit pe platforma MLB EVO, împrumutată de la frații mai mari, Q7 și A8, și beneficiază de numeroase componente din aluminiu și diferite aliaje pentru a reduce pe cât posibil masa totală. Noua caroserie este mai ușoară cu 15 kilograme față de predecesoare, deși A4 are 4.73 metri lungime, 1.84 metri lățime, 1.42 metri înălțime și un ampatament generos, de 2.82 metri.

Suspensia lui A4 a fost reproiectată, la fel cum este și cazul direcției electromecanice. Începând cu motorizările de 190 CP, A4 B9 are în standard sistemul Audi drive select, cu amortizoare reglabile electric (opțional) și direcție dinamică (opțional). Optimizările aerodinamice ale caroseriei au mers mai departe de partea vizibilă și sunt aplicate și în partea dinspre șosea. Zona de sub compartimentul motor este acoperită complet, după cum este și secțiunea de sub celula pasagerilor, care are metalul ascuns complet pentru a estompa cât mai mult zgomotele exterioare. Brațele suspensiei spate multilink în cinci puncte sunt și ele ascunse, iar bosajele roților au canale de circulație a aerului pentru a ajuta aerodinamica.

120475l

INTERIOR

Noua generație a lui A4 vine cu cel mai spațios interior oferit vreodată de un model de clasă medie de la Audi. Spațiul pentru cap, umeri și pentru picioare la nivelul locurilor din față a crescut față de predecesor, iar reprezentanții Audi spun că au cele mai bune valori din segment. Ampatamentul mare permite un nivel superior de spațiu și pentru ocupanții locurilor din spate. La nivel estetic, interiorul lui A4 are o arhitectură concentrată pe linii drepte și pe simplitate. Planșa de bord prezintă o secțiune lungă compusă din fantele de aerisire ale sistemului de climatizare, cum are și Volkswagen Passat, dar la A4 secțiunea este funcțională integral. Nemții au profitat de ocazie și au făcut un sistem de climatizare care să profite de acest aspect și să poată disipa aerul în habitaclu mai ușor, fără să-l sufle cu putere înspre ocupanți.

Varianta standard are ceasuri de bord analogice care încadrează un ecran color de cinci inch, dar este oferit și sistemul Virtual Cockpit lansat pe TT, adică un ecran LCD de 12.3 inch. Dacă un client optează pentru sistemul de navigație, acesta vine sub forma unui monitor de șapte inch plasat la jumătatea bordului, nefiind încastrat în bord sau retractabil. Ecranul respectiv nu are comandă tactilă, fiind utilizat prin sistemul MMI și butonul său rotativ (oferit opțional și cu suprafață de comandă tactilă). Calitatea materialelor de la bord a crescut față de generația precedentă, iar comenzile sunt amplasate mai simplu. La bord nu mai sunt folosite becuri convenționale, ci doar LED-uri, iar sistemul opțional de iluminare ambientală are 30 de setări de culoare.

471932l

La nivel de motorizări, Audi A4 se bucură de o reducere a consumului de carburant de 21% în medie și de o creștere a puterii de 25% față de precedesorul său. La momentul lansării pe piață, vor fi oferite trei TFSI-uri și patru TDI-uri. Varianta de caroserie Avant (break) a lui A4 va fi disponibilă și într-o versiune g-tron 2.0 TFSI de 170 CP, care poate să funcționeze cu gaz comprimat și cu benzina ecologică e-gas produsă de compania germană, scrie Automarket.ro.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...