Dacă ai cumpărat alimente alterate ori alte produse a căror stare nu corespunde standardelor stabilite de legislația națională, poți depune o petiție la organu abilitat, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor ori către structurile teritoriale ale acesteia.
Așadar, pentru înregistrarea și examinarea petițiilor, consumatorii trebuie să respecte următoarelor cerințe:
# Numele, prenumele, domiciliul consumatorului care înaintează petiția;
#Denumirea agentului economic reclamat, adresa de facto;
#Copia bonului de casă sau altui document, care confirmă efectuarea cumpărării produsului sau achiziționării serviciului;
#Expunerea succintă a subiectului petiției (care drepturi ale consumatorului au fost lezate, care sunt presupusele încălcări și revendicările petiționarului);
#Copia reclamației adresată în prealabil agentului economic (după caz), care să conțină revendicările consumatorului, semnată/ ștampilată și înregistrată de persoana responsabilă, sau dacă a fost expediată prin poștă- copia avizului de recepție (după caz);
#Copia răspunsului privind rezultatele examinării petiției de către agentul economic (dacă există);
#Alte documente probatorii, ce țin de subiectul petiției (produsul reclamat, contractul de prestare a serviciului, material publicitar, etc.);
#Petiția trebuie să fie semnată de autor, indicîndu-se numele, prenumele și domiciliul/ adresa de corespondență.
#Petiția în formă electronică conține informații privind numele, prenumele, adresa, adresa electronică a petiționarului, în conformitate cu legislația în vigoare.
#Petițiile, ce nu întrunesc condițiile prevăzute, se consideră anonime și nu se examinează, conform art. 10, alin. (2) al Legii nr. 190 din 19.07.1994.
#Agenția nu examinează petițiile care conțin limbaj necenzurat sau ofensator, nelizibile și/ sau neinteligibile.
Petiția poate fi depusă în fiecare subdiviziune teritorială a Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor