O revoluţie a smartphone-urilor pe cale să se producă în India. Un miliard de indieni nu au încă un smartphone

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

India are aproape la fel de mulţi utilizatori de smartphone-uri ca SUA şi este pe cale să obţină mai multe milioane, potrivit Cnn Money.com. Naţiunea din Asia de Sud este deja una dintre cele mai mari pieţe mobile ale lumii, cu toţi cei de la Samsung, Apple până la Oppo, Vivo şi Xiaomi din China luptând cu mărci indiene, cum ar fi Micromax pentru o „bucată din piaţă”. Şi acesta este doar începutul. Experţii spun că numărul de 300 de milioane de utilizatori de telefoane din India ar putea creşte cu mult mai mult de 50% în următorii ani.

Conform consultanţei tehnologice Counteropoint Research, 1 miliard de indieni încă nu au un smartphone. În ţara asiatică se află doar 650 de milioane de utilizatori de telefoane şi doar aproximativ 300 de milioane dintre aceştia deţin un smartphone. Asta înseamnă că India este deja o piaţă de smartphone mai mare decât SUA şi a doua după China.

De asemenea, există aproximativ 1 miliard de indieni care nu au încă un smartphone, o oportunitate uriaşă pentru piaţă. „India se află foarte sus în ceea ce priveşte creşterea smarphone-urilor”, a spus Shobhit Srivastava, analist la Counterpoint Research. „Există peste 300 de milioane de oameni care folosesc un dispozitiv 2G care va avansa în cele din urmă la un smartphone… acesta este potenţialul Indiei”, a mai spus el.

Doi din trei utilizatori de telefonie mobilă, sau aproximativ 433 milioane de oameni, intenţionează să îşi îmbunătăţească telefoanele în anul următor, potrivit unui sondaj realizat recent. Peste 66% din 1,3 miliarde de oameni din India încă nu au acces la internet. Sutele de milioane care urmează să vină în mediul online în următorii ani vor face acest lucru prin intermediul dispozitivelor mobile.

„Mobilul a devenit deja dispozitivul principal de pe care utilizatorii accesează internetul”, a spus Srivastava. Până de curând, conectarea prin intermediul telefonului mobil a fost extrem de costisitoare pentru majoritatea indienilor, dar acest lucru începe să se schimbe datorită unui colaps al preţului datelor.

Cel mai bogat om din India, Mukesh Ambani, a declanşat un război al preţurilor în 2016, oferind utilizatorilor noi acces gratuit la propria reţea Reliance Jio 4G timp de şase luni, iar în prezent India are acum una dintre acele mai ieftine date mobile din lume.

Ofertele pentru internetul de mare viteză sunt disponibile pentru doar 149 de rupii (2,30 dolari) pe lună.

India are mai mult de 100 de branduri de smarphone-uri vândute la diferite preţuri. Samsung domină aproximativ 25% din piaţă, potrivit firmei de cercetare IDC, iar multe companii naţionale şi internaţionale au reuşit să obţină acţiuni mici, dar semnificative.

iPhone-urile sunt prea scumpe pentru majoritatea indienilor (salariul mediu anual este de aproximativ 1.900 de dolari), însă Apple a început recent să producă modele în centrul tehnologic din Bangalore sperând să ofere un produs competitiv.

Producătorii chinezi ocupă mai mult de jumătate din piaţa indiană, făcând mari incursiuni în ultimul an.

Srivastava declară că India este mai deschisă începătorilor, decât China sau Statele Unite ale Americii, unde Apple şi Samsung reprezintă deja peste 70% din piaţa smartphone-urilor, potrivit comScore.

„Bariera de intrare este mult mai mică. În India, jucătorii mai mici au şansa să crească”, a mai spus Srivastava.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...