Patru principii de business aplicabile oricând şi în orice domeniu. Niciodată nu vei da greş cu ele

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Principiile care aduc succesul în business par să se schimbe mereu odată cu timpurile şi cu evoluţia tehnologică, însă există câteva aspecte care vor rămâne mereu la fel şi care trebuie să reprezinte baza pentru pentru orice afacere. Indiferent de timpuri şi de domeniu, aceste patru principii de business se pot aplica oricând şi nu vor deveni niciodată demodate.

Iată care sunt acestea:

1. Nu trebuie să reinventezi roata, ci să satisfaci o nevoie reală

Majoritatea celor care se visează antreprenori caută o idee cu totul ieşită din comun, ceva ce nu s-a mai făcut niciodată, un produs nou nouţ, cum nu există pe piaţă. Desigur, un produs de nişă sau unul inovator poate fi adesea un pariu câştigător, însă majoritatea businessurilor de succes se bazează pe principiul satisfacerii unei nevoi existente.

Ce înseamna asta? Că poţi porni de la o idee cât se poate de simplă, însă să faci diferenţa prin serviciile oferite. Un exemplu este antreprenorul Cezar Rapotan, care a pus pe picioare una dintre cele mai mari companii din România, pornind de la o idee simplă – distribuirea de materiale de construcţii. Asemenea exemple există din plin – afaceri pornite de la idei simple, care satisfac nevoi reale ale pieţei.

2. Alege cu grijă echipa cu care vei lucra

Un principiu esenţial când vine vorba despre succesul în afaceri este să alegi cu foarte multă atenţie oamenii cu care vei lucra. Resursa umană are o valoare incontestabila şi este vitală pentru ca o afacere să atinga succesul. Fiecare aspect al afacerii depinde într-o oarecare masură de o persoană, astfel încat este imperativ pentru un antreprenor să investească în asta.

Alegând oameni care se incadrează în cel mai mic buget posibil şi angajând sub presiunea timpului, rişti să formezi o echipă mediocră, ce nu va avea niciodată rezultatele pe care le aştepţi.

3. Nu îţi subestima clienţii niciodată

Clienţii sunt cei cărora le datorezi profitul şi nu ar trebui niciodată să îi subestimezi din niciun punct de vedere. Un pas greşit în faţa lor se poate transforma în scurt timp într-o reputaţie ce lasă de dorit şi într-un renume negativ, ce se va răsfrânge asupra ascensiunii businessului.

Tratează-ţi clienţii cu respectul pe care îl merită entitatea care te susţine din punct de vedere financiar şi nu uita niciodată că, în definitiv, fără ei businessul nu ar exista.

4. Dezvoltă un business care să reprezinte o pasiune reală pentru tine

Poate suna clişeistic, însă, fără pasiune, chiar nu poţi atinge succesul. Este elementul care dă viaţă unei afaceri şi cel care trebuie să se regasească în fiecare acţiune pe care o faci pentru dezvoltarea ei. Odată ce cunoşti domeniul şi eşti pasionat de el, va fi floare la ureche să oferi publicului ce îşi doreşte, pentru că tu însuţi eşti parte din el.

Mai mult decât atât, un business presupune enorm de multă muncă la început de drum, iar dacă nu ai o motivaţie mai puternică decât banii, este posibil să renunţi înainte ca succesul să se arate.

Aceste principii sunt fără vârstă şi sunt aplicabile indiferent de specificul afacerii, de la afaceri din zona alimentară până la businessuri din zona tehnologiei.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...