O întreprindere individuală, specializată în producerea mobilierului, a fost sancţionată contravențional, după ce a tărăgănat să înlăture deficienţele la setul de mobilă pe care l-a fabricat pentru o familie din Criuleni. Mai mult, agentul economic a remediat defecțiunile apărute și a restituit consumatorului prejudiciul solicitat în valoare de 6 000 lei.
Familia din raionul Criuleni a apelat la serviciile întreprinderii pentru a comanda un set de mobilă pentru bucătărie în valoare de 39300 lei.
La livrarea setului de mobilă, însă, consumatorul a constatat că acesta are mecanismele pentru închiderea ușilor diferite de cele stipulate în contract. De asemenea, în perioada de garanție au apărut și alte deficiențe.
Consumatorul s-a adresat cu o cerere prealabilă agentului economic, cerând înlăturarea deficiențelor sau restituirea contravalorii produsului. Agentul economic a avut la dispoziție 14 zile calendaristice pentru a satisface revendicările consumatorului sau pentru a dovedi vina acestuia în ceea ce privește deficiențele apărute la produsul vândut.
Întrucât, întreprinzătorul nu a luat atitudine, consumatorul a depus o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor.
Inspectorii din cadrul APC au efectuat o vizită de consultanță la agentul economic, unde i-au fost explicate drepturile consumatorilor și obligațiile vânzătorilor. Administratorul a emis o scrisoare de garanție, prin care s-a obligat să satisfacă cerințele invocate în reclamație.
Însă nici de data aceasta întreprinzătorul nu și-a onorat obligațiile asumate, iar consumatorul a depus la APC o reclamație repetată.
În temeiul acesteia inspectorii Agenției au inițiat un control inopinat. Ca rezultat, agentul economic a fost sancționat contravențional și i-a fost emisă o prescripție privind înlăturarea neconformităților.
În urma măsurilor întreprinse de inspectorii Agenției, agentul economic a remediat defecțiunile apărute la setul de mobilă și a restituit consumatorului prejudiciul solicitat în valoare de 6000 lei.