Cifrele se conţin într-un răspuns semnat de şefa companiei Telaradio Moldova, Olga Bordeianu, la solicitarea Asociaţiei pentru Dezvoltarea Culturii şi Protecţia Drepturilor de Autor şi Conexe, „Apollo”. 

Olga Bordeianu susţine că nu a ridicat niciun premiu în ultimii trei ani, dar a evitat să spună ce salariu încasează, menţionând că semnatarii solicitării nu au indicat perioada de referinţă pentru care a fost solicitată informaţia.

„Răspunsul semnat de preşedinta Olga Bordeianu îl considerăm drept incomplet şi manipulatoriu, cel puţin în ce priveşte confidenţialitatea salariilor unor şefi de la Teleradio Moldova”, comentează Asociaţia „Apollo”.

Nu s-ar fi ales cu niciun premiu şi fostul director de la Moldova 1, Mircea Surdu, care a demisionat acum două luni. În schimb, premiile ridicate în ultimii trei ani de adjunctul său, Leonid Melnic, au fost de peste 32 de mii de lei, iar de şefa Departamentului Ştiri, Ecaterina Stratan - peste 15 mii. În răspunsul companiei se precizează că salariile celor doi sunt confidenţiale. 

În ceea ce priveşte deplasările peste hotare pentru această perioadă, cele mai multe le-a avut Mircea Surdu şi pentru care s-au cheltuit circa 59 de mii de lei. Acesta a călătorit din contul companiei în România, Suedia, Ucraina şi Austria. Urmează Olga Bordeianu cu cheltuieli pentru deplasări în valoare de 53 de mii de lei. Şefa Teleradio Moldova a avut deplasări de serviciu în Elveţia, Muntenegru, Polonia, China, Cehia şi România.

Solicitată de Asociaţia „Apollo” să precizeze care au fost sumele încasate pentru publicitatea privind promovarea votului uninominal, conducerea companiei Teleradio Moldova afirmă că este vorba de aproape jumătate de milion de lei. Totodată, aceasta refuză să spună cu ce firmă a fost încheiat acest contract.

Sunt secrete şi sumele încasate de companie în urma difuzării publicităţii parvenite de la fundaţia Edelweiss a oligarhului Vladimir Plahotniuc.

„Informaţia solicitată nu poate fi divulgată întrucât aceasta face parte din categoria informaţiilor oficiale cu accesibilitate limitată (...), aceasta fiind condiţionată de prezenţa clauzei de confidenţialitate în contractele de publicitate semnate cu beneficiarii”, a fost explicaţia companiei.