Candidatul Blocului Electoral Platforma Populară Europeană din Moldova pentru funcția de primar al Chișinăului, Oazu Nantoi, a declarat astăzi că unele partidele au prezentat date neveridice în rapoartele financiare la CEC.
„Concurenții electorali mint. Fie ei folosesc contabilitate dublă, fie fac presiuni administrative asupra agenților economici pentru a le oferi spații publicitare gratuit sau la prețuri virtuale. Asta înseamnă că aceste partide sunt corupte”, a menţionat la o conferinţă de presă Oazu Nantoi.
Potrivit lui, un simplu calcul arată că blocul PPEM a contractat în municipiul Chișinău 26 de panouri publicitare pentru două săptămâni, pentru care a achitat 120.000 de lei. În total, pe tot teritoriul țării blocul a cheltuit 223.000 de lei. În timp ce partidele care au utilizat sute de panouri timp de 2 luni au declarat cheltuieli derizorii și ireale pentru panotaj: Partidul Socialiștilor – 663.000 de lei; Partidul Liberal Democrat – 464.000 de lei; Partidul Liberal – 799.000 de lei; Partidul Democrat – 835.000 de lei.
Din datele prezentate la CEC, la prețurile de piață, aceste partide și-ar fi permis panouri de mărime standard în următoarea cantitate pentru 2 luni de campanie: PSRM – doar 46 panouri standard; PL – doar 70 panouri; PLDM – doar 33 panouri; PD – doar 60 panouri.
„Oricine a fost în Chișinău în aceste zile vede că aceste partide au, de fapt, sute de panouri, inclusiv de dimensiuni gigantice care costă mii de euro pe lună”, a spus Oazu Nantoi.
Potrivit lui, dacă aceste partide deja utilizează în campania electorală contabilitate dublă și ascund cheltuielile reale, “asta înseamnă că în interiorul lor există degradarea morală necesară pentru administrarea similară a bugetelor publice”.
În context, şi liderul blocului electoral, Iurie Leancă, a făcut un apel către societatea civilă să analizeze atent rapoartele financiare și să ofere o analiză imparțială și profesionistă a cheltuielilor partidelor în campania electorală.