Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Pasagerii FlyOne, îndemnați să solicite…

Pasagerii FlyOne, îndemnați să solicite compensații! De ce Autoritatea Aeronautică de la Chișinău nu va investiga incidentul

La peste 24 de ore de reținere a cursei Heraklion-Chișinău, operată de compania „Fly One”, Autoritatea Aeronautică Civilă din R. Moldova a venit cu o reacție. Instituția care eliberează licențe pentru efectuarea curselor aeriene, verifică și eliberează certificate de navigabilitate pentru aeronave, susține că zborul FlyOne a fost operat cu aeronava armenească, care este în regim „wet lease”, ceea ce nu permite Autorității Aeronautice Civile al Republicii Moldova să se implice în investigarea evenimentului aeronautic

„Autoritatea Aeronautică Civilă își exprimă regretul în legătură cu incomoditățile create pasagerilor cursei Heraklion – Chisinau din 2 iulie 2017, operată de compania Fly One, urmare a defecțiunii depistate în timpul zborului și vine cu următoarele precizări:

Zborul FlyOne a fost operat cu aeronava armenească, care este în regim wet lease, ceea ce nu permite Autorității Aeronautice Civile al Republicii Moldova să se implice în investigarea evenimentului aeronautic. Conform prevederilor sistemului european de verificare a aeronavelor străine SAFA, raportul privind condițiile de operare va fi examinat de către Autoritatea Aeronautică din Armenia, sub ai cărei monitorizare se află aeronava.

Totuși, AAC al Republicii Moldova va solicita o informație amplă despre circumstanțele operării zborului de la colegii din Armenia.

În același timp, imediat după revenirea din Heraklion pe Aeroportul Internațional Chișinău, în cadrul programului UE de verificare a aeronavelor străine, Autoritatea Aeronautică Civilă al Republicii Moldova va iniția inspecția SAFA al aeronavei, pentru a stabili condițiile ulterioare de navigabilitate.

De asemenea, îndemnăm toți pasagerii cursei, inclusiv a celor ulterioare care au înregistrat întârzieri, să solicite compensații, care sunt garantate prin Regulamentul privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 836 din 08 noiembrie 2012.

Informații depline privind sumele de care pot beneficia, precum și procedurile de obținere a compensațiilor pot fi consultate pe pagina web al AAC http://www.caa.md/rom/passenger_rights/, precum și în ghidul elaborat de AAC”, informează Autoritatea Aeronautică Civilă.

Anterior, ZdG a încercat să discute cu șeful Autorității Aeronautice Civile despre incident, semnalele pasagerilor precum că telefoanele companiei nu sunt disponibile, starea aeronavelor este deplorabilă, dar și despre faptul că la oficiul „Fly One” nu activează nimeni.

Șefa serviciului de presă al Autorității are ambele telefoane deconectate, iar la anticamera directorului Radu Bezniuc am fost anunțați că acesta este plecat în oraș și nu este disponibil, de aceea vom primi un răspuns după ce va reveni la serviciu. Am solicitat să discutăm cu directorul-adjunct al Autorității, Nicolae Buzu, dar am fost anunțat că se află în concediu. Secretara a declarat că nimeni altcineva nu poate să ne vorbească la subiect, chiar dacă am cerut contactele direcției care se ocupă de inspecții și controale. Totodată, am fost asigurațați că vom fi apelați când instituția va avea un răspuns.

Până la acest moment ZdG nu a primit vreun apel. Și apelurile către compania „Fly One” au rămas fără răspuns.

Citiți AICI (foto) „Compania-fantomă” nu răspunde la telefon, dar scrie mesaje pe Facebook! Ce spune „Fly One” despre 170 de pasageri blocați mai bine de 20 de ore în Grecia