Principală  —  Ştiri  —  Justiție   —   Ce (nu) spune Autoritatea Aeronautică…

Ce (nu) spune Autoritatea Aeronautică Civilă a R. Moldova despre incidentul avionului „Fly One”

Nici Ministerul Transporturilor, nici Autoritatea Aeronautică Civilă a R. Moldova nu au comentat până la acest moment incidentul cursei Heraklion-Chișinău, operate de compania „Fly One”. În timp ce Ministerul a explicat că Autoritatea Aeronautică este responsabilă de aspectele tehnice ale zborurilor, conducerea entității respective nu a fost de găsit.

Maria Dastic, comunicator la  Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor (MTID), susține că incidentul cu aeronava companiei Fly One este legat de o defecțiune tehnică, iar acest aspect ține de Autoritatea Aeronautică Civilă a R. Moldova. „Este instituția care oferă licență și, respectiv, comentează sau ia măsuri în cazul dat. Noi doar elaborăm politici, acte normative”, explică Maria Dastic. Aceasta a precizat că a discutat cu șeful Autorității Aeronautice și că în scurt timp instituția va emite un comunicat de presă la subiect.

Totodată, pe parcursul întregii zile am încercat să aflăm la Autoritatea Aeronautică Civilă cum explică incidentul și semnalele pasagerilor precum că telefoanele companiei nu sunt disponibile, starea aeronavelor este deplorabilă, iar la oficiul „Fly One” nu activează nimeni.

Șefa serviciului de presă al Autorității are ambele telefoane deconectate, iar la anticamera directorului Radu Bezniuc am fost anunțați că acesta este plecat în oraș și nu este disponibil, de aceea vom primi un răspuns după ce va reveni la serviciu. Am solicitat să discutăm cu directorul-adjunct al Autorității, Nicolae Buzu, dar am fost anunțat că se află în concediu. Secretara a declarat că nimeni altcineva nu poate să ne vorbească la subiect, chiar dacă am cerut contactele direcției care se ocupă de inspecții și controale. Totodată, am fost asigurațați că vom fi apelați când instituția va avea un răspuns.

Cei 170 de pasageri ai cursei Heraklion-Chișinău, operate de compania „Fly One”,  care trebuiau să ajungă pe Aeroportul Internațional Chișinău încă la 2 iulie, ora 14.10, continuă să se afle pe Insula Creta, Grecia. Aeronava a aterizat pe aeroportul internațional „Nikos Kazantzakis” imediat după decolare „din cauza unui semnal parvenit de la sistemul de comandă al aeronavei, care a impus necesitatea unor verificări suplimentare”, anunță astăzi pe pagina sa de Facebook compania „Fly One”. Se întâmplă după ce pe rețelele de socializare au apărut zeci de reacții negative față de serviciile prestate de entitatea respectivă, aceasta fiind etichetată drept „companie-fantomă” de către persoanele care au procurat bilete de la „Fly One”.

În timp ce în spațiul virtual mai mulți pasageri semnalează că au rămas mai mult de șapte ore în Aeroportul de pe Insula Creta, fără a primi vreo informație de la echipaj, pe pagina de Facebook, compania aeriană scrie că „la bordul aeronavei se aflau 170 de pasageri care au fost cazați și asigurați cu produse alimentare, ei urmând a fi transportați la Chișinău astăzi, 03.07.2017”.

Între timp, pe pagina oficială a companiei nu este plasată nicio informație despre reținerea cursei Heraklion-Chișinău.

Pe panoul online al zborurilor, afișat de Aeroportul Internațional Chișinău, se precizează că zborul se reține până la ora 23.00.

Citiți AICI (foto) „Compania-fantomă” nu răspunde la telefon, dar scrie mesaje pe Facebook! Ce spune „Fly One” despre 170 de pasageri blocați mai bine de 20 de ore în Grecia