Noul turn va utiliza 14 camere de înaltă definiţie şi diferiţi senzori pentru a oferi o panoramă de 360 de grade a aerodromului. Materiale video şi date live vor fi trimise spre telecomenzi prin "conexiuni super-rapide şi sigure pe fibră optică", au indicat reprezentanţii aeroportului.

"London City Airport va fi cel mai aglomerat aeroport care adoptă această tehnologie", a declarat Paul Beauchamp, purtător de cuvânt al NATS, serviciul naţional de trafic aerian care angajează controlorii de trafic.

Tehnologia este în prezent utilizată doar de două aeroporturi din nordul Suediei, deşi multe altele aeroporturi din întreaga lume şi-au manifestat interesul faţă de adoptarea sa, a precizat Beauchamp.

Reprezentanţii aeroportului promit că ecranele şi camerele vor oferi "un nivel de detaliu care depăşeşte ochiul uman".

Controlorii de trafic aerian vor fi înconjuraţi de ecrane suprapuse, pe care vor rula informaţii despre evoluţia vremii şi despre obiectele aflate în mişcare, şi vor avea baza la un centru NATS mai mare de unde personalul monitorizează traficul aerian de deasupra Marii Britanii.

Aeroportul şi NATS au precizat că dispun de instrumentele necesare pentru a ţine departe noul sistem de hackeri şi de alte ameninţări.

Sistemul, creat de Saab Digital Air Traffic Solutions din Suedia, a fost dezvoltat şi testat în ultimii 10 ani.

De asemenea, nimeni nu îşi va pierde slujba atunci când turnul se va deschide în 2019, deoarece personalul va fi instruit să opereze noul sistem.

Aproximativ 4,5 milioane de pasageri au folosit aeroportul din City anul trecut. Aeroportul este adesea folosit de oamenii de afaceri deoarece se ajunge mai uşor la acesta din centrele financiare ale oraşului decât la aeroporturile Heathrow sau Gatwick.