Facebook a șters zeci de mii de conturi pentru a combate fenomenul știrilor false

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Facebook a șters mii de conturi din Marea Britanie și a revizuit fluxul său de știri în încercarea de a combate fenomenul „fake news” pe fondul criticilor potrivit cărora gigantul internet ar juca un rol în răspândirea știrilor false, informează luni The Telegraph.

În ultimele luni, rețeaua socială se confruntă cu presiuni pentru găsirea unei soluții în vederea stopării fenomenului „fake news” după îngrijorările legate de impactul acestora în alegerile din Statele Unite și Europa și al temerilor potrivit cărora acestea ar putea afecta încrederea furnizorilor de publicitate în Facebook.

Facebook a anunțat o nouă strategie pentru contracararea știrilor false în Marea Britanie, cu numai o lună înainte ca britanicii să meargă la urne. Potrivit companiei, a fost introdusă o tehnologie care permite o mai bună identificare a conturilor care răspândesc mesaje tip spam sau știri false — printre metodele folosite numărându-se depistarea tiparelor celor care publică în mod repetat aceleași lucruri — și ca răspuns au fost șterse „zeci de mii” de conturi.

De asemenea, compania a anunțat retrogradarea articolelor considerate suspecte prezente pe site-ul său și în aplicații astfel încât utilizatorii să le poată vedea mai rar în fluxul de știri.

Compania testează tehnologia care poate indica dacă persoanele citesc un articol însă nu îl distribuie prietenilor, acest lucru sugerând că acesta ar putea fi înșelător. De luni, schimbarea va fi aplicată în Marea Britanie și va fi însoțită de articole cuprinzând sfaturi pentru depistarea știrilor false.

Facebook a raportat săptămâna trecută o creștere a profitului cu 76% și a încasărilor obținute din publicitate, acest lucru sugerând faptul că scandalul „fake news” nu a afectat compania, precizează sursa citată. Însă, factorii politici au avansat ideea de a reglementa sau de a amenda compania dacă eșuează în rezolvarea acestei probleme.

Germania a amenințat să amendeze site-urile social media cu până la 50 de milioane de euro pentru răspândirea de conținut fals și a lansat în acest sens o anchetă cu privire la acest fenomen.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...