(GRAFIC) Cum evoluează reconectarea la energie și când vor avea lumină toți locuitorii Republicii Moldova

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Gas Natural Fenosa anunță că 139 mii de consumatori au fost reconectați deja la sursa de energie electrică. Mai rămân deocamdată afectați 93.368 de clienți, iar întreprinderea continuă lucrările de reparaţie a liniilor electrice aeriene deteriorate.

Compania a implicat peste 520 de persoane din cadrul brigăzilor operative, care continuă activitățile de reluare a furnizării energiei electrice în localitățile afectate de intemperia de pe parcursul zilelor de 20 și 21 aprilie 2017.

Ninsoarea puternică și vântul au doborât în această perioadă mii de arbori peste liniile electrice aeriene, producând numeroase rupturi de conductoare, deteriorând echipamente de protecție și fixare, cauzând astfel deconectări avariate ale instalațiilor electrice.

Conform previziunilor actuale, până la sfârșitul zilei de ieri au fost rezolvate incidentele în rețelele de tensiune înaltă și medie din localitățile afectate din sectorul Orhei și municipiul Chișinău, urmând ca în următoarele zile să fie finalizate și incidentele în rețelele de tensiune joasă.

grafic_evolutia_reconectarilor

În partea de sud a țării au fost afectate de intemperie 3 stații electrice 110/10 kV ale Î.S.Moldelectrica, de la care se alimentează cu energie instalațiile de tensiune joasă ale Gas Natural Fenosa. Din această cauză o parte din consumatori nu pot fi deocamdată reconectați la sursă, până la finalizarea lucrărilor de reparație efectuate de angajații acestei întreprinderi.

Lucrările decurg anevoios în raioanele de sud ale republicii din cauza accesului dificil la liniile electrice aeriene (LEA) afectate de-a lungul fâșiilor forestiere și în câmpiile întroienite și prin urmare, incidentele în rețelele de tensiune înaltă și medie vor fi rezolvate pe parcursul zilelor de duminică și luni, iar cele din rețelele de tensiune joasă, la care se lucrează în același timp vor fi finalizate pe parcurs, până la lichidarea definitivă a tuturor incidentelor de furnizare a energiei electrice.

Gas Natural Fenosa în Moldova respinge orice decalații politice apărute în presă precum că lucrările de restabilire a serviciului sunt tergiversate și vor fi efectuate din contul consumatorilor și asigură că întreprinderea alocă toate resursele necesare pentru restabilirea cât mai curând posibil a energiei electrice.

Compania atrage atenţia populaţiei asupra necesităţii respectării stricte a regulilor de securitate în raport cu instalaţiile electrice: ocoliți conductoarele electrice căzute accidental la pământ sau care atârnă de pe piloni şi copaci; nu atingeți conductoarele electrice rupte şi căzute la pământ; nu interveniți în instalațiile electrice deoarece există pericolul de electrocutare.

Despre orice incident informați în regim de urgență furnizorul de energie electrică prin următoarele canale: la telefonul Serviciului 24h – 022-43-11-11, precum și la numerele de telefoane locale indicate pe verso-ul facturii; prin intermediul chat-ului disponibil de pagina web; pe Viber, apelând la numărul 062161111; pe pagina de Facebook a companiei.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...