(video) BMW a realizat un scurt documentar despre istoria Seriei 5 E39

BMW a realizat un scurt documentar despre istoria modelului Seria 5 în caroserie E39, considerat ca fiind cel mai bun Seria 5 construit vreodată.

Dezvoltarea unui urmaş pentru E34 a început încă în anul 1989 şi s-a încheiat în 1995. Designul final al maşinii a fost realizat de Joji Nagashima în 1992, însă producţia de serie a început cu 39 de luni mai târziu.

Modelul a fost o reinterpretare a lui E38, în ce priveşte contrucţia corpului maşinii şi tehnologiile electronice. La momentul prezentării în premieră, E39 era disponibil doar în caroserie sedan şi avea un ampatament mai mare cu 68 de milimetri faţă de predecesorul E34.

După doi ani a apărut şi varianta Touring.

În Europa au existat o mulţime de variaţii ale modelului, la capitolul motorizări: 520i, 523i, 525i, 528i, 530i, 535i, 540i, 525tds, 520d (singurul agregat cu patru cilindri), 525d, 530d şi M5 (în total, de la 116 şi până la 405 cai putere). Era disponibilă pe unele pieţe şi modelul BMW 525td.

A patra generaţie Seria 5 avea un coeficient aerodinamic foarte bun în segment – 0.27. E39 a fost şi prima maşină de serie a BMW care a folosit un şasiu complet din aluminiu.

Habitaclul lui E39 a devenit mul mai spaţios comparativ cu predecesorul său. Calitatea materialelor a fost îmbunătăţită, iar proprietarul se putea bucura de un volan multifuncţional, un calculator de bord şi chiar un telefon.

La mijloc de carieră, E39 a avut de suferit un facelift, prin care a apărut o consolă centrală reproiectată cu un ecran multimedia color încorporat. Totodată, blocurile optice au fost modificate pentru a include acele elemente circulare legendare, care au evoluat până în prezent.

Până în 2004, anul încetării producţiei lui E39, BMW a vândut peste 1.3 milioane de unităţi în toată lumea.

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/