Vestea vine la doar jumătate de an după ce Instagram a trecut de pragul de 500 de milioane de utilizatori activi. Se pare că această creştere este chiar mai rapidă decât în trecut, fiind nevoie de 9 luni pentru a depăşi 500 de milioane de la 400 de milioane. În final, se pare că tranziţia de la un flux cronologic la unul algoritmic a fost benefică atât pentru utilizatori, cât şi pentru platformă, fiind livrate articole relevante mai des decât cele care nu prezintă interes.

De asemenea, integrarea tuturor funcţiilor avansate pentru publicarea de clipuri video şi fotografii, unele inspirate de Snapchat, iar altele de Facebook, într-o singură aplicaţie, asigură utilizarea mai intensă în defavoarea altor servicii. Atât timp cât utilizatorii au toate uneltele de care au nevoie într-un singur loc, există puţine motive pentru a folosi alte servicii alternative.

Cu siguranţă însă creşterea Instagram nu se va opri aici, însă nu este clar dacă următoarea sută de milioane de utilizatori activi lunari va fi strânsă într-un timp la fel de scurt.