Ca urmare a investigaţiei, s-a stabilit că unele hoteluri îşi atribuiau mai multe stele decât ar merita. „Acest lucru îi avantajează în raport cu alţi concurenţi şi îi induce în eroare pe consumatori, în rezultat deturnând clientela rivalilor săi. Încălcarea s-a manifestat prin atribuirea unui număr mai mare de stele unităţilor de cazare sau modificarea tipului structurii din pensiune în hotel, bunăoară”, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Concurenţei.

Atribuirea unei structuri a titlului de „hotel" şi a numărului de stele face parte doar din competenţele Agenţiei Turismului. Totodată, la sesizarea Agenţiei, Consiliul Concurenţei a întocmit circa 40 de procese contravenţionale pentru încălcarea legislaţiei cu privire la publicitate şi, ca urmare, un număr considerabil de întreprinderi a ajustat activitatea şi informaţiile publicitare la prevederile legale.

La fel, instituţia recomandă întreprinderilor care prestează servicii de acest tip să nu denatureze percepţia consumatorilor atât locali, cât şi a celor străini vizavi de nivelul structurii turistice. Acest fapt presupunând cheltuieli nejustificate din partea clienţilor şi afectează ţării noastre.