Investiţii de 56,54 milioane de euro

Oficialul a precizat că potrivit rezultatelor financiare auditate de Baker Tilly, până la finele anului 2014 la Aeroport s-au efectuat investiţii de 16,78 milioane de euro, din care 13 milioane de euro în aerodrom, peste jumătate de milion de euro în terminal şi trei milioane de euro în parcare.

În anul 2015, auditul realizat de compania Moore Stephens Ksc a arătat că la Aeroport ar fi fost realizate investiţii de circa 34,28 milioane de euro, dintre care 24 milioane de euro în aerodrom, şase milioane în terminal şi 3,5 milioane de euro în parcare.

„Conform informaţiilor prezentate de compania Avia Invest, în perioada 30 august 2013 (data semnării contractului de concesiune) şi până 26 iunie 2016 investiţiile totale în Aeroport au constituit 56,54 milioane de euro”, a afirmat viceministrul Valeriu Triboi.

Potrivit acestuia Comisia de monitorizare a respectării planului investiţional urmează să evalueze până la finele anului 2016, cum s-a realizat astfel prima etapă din contractul de concesiune.

Deputatul Iurie Ţap a susţinut însă că autorităţile statului prezintă o informaţie distorsionată şi a cerut explicaţii referitor la faptul că valoarea reală a lucrărilor facturate este mult mai mică.

„Este de aproximativ 50%”, a răspuns viceministrul economiei.

„Mai corect, până în septembrie 2015, din cele 945 milioane lei investiţii declarate, erau facturate doar 207 milioane lei. Aşa arată datele prezentate de CNA”, a precizat Iurie Ţap.
 
Investiţii din credite şi taxe aeroportuare
 
Totodată deputatul liberal-democrat a menţionat şi faptul că Avia Invest nu face investiţii din mijloace proprii, fapt confirmat şi de Valeriu Triboi.
 
„11% sunt din contul sumelor introduse de fondatori în capitalul Avia Invest, 34% din credite şi 55% din veniturile acumulate de companie”, a adăugat viceministrul.

Iurie Ţap a susţinut că datele prezentate de Ministerul Finanţelor arată că din veniturile operaţionale de 595 de milioane de lei ale companiei Avia Invest, circa 285 de milioane de lei au provenit din taxa de modernizare plătită de călătorii cu transportul aerian.

În plus fiind întrebat de deputatul Iurie Ţap, dacă ştie că proprietarii Avia Invest s-au schimbat deja de câteva ori şi acum firma este controlată de un offshore, viceministrul Economiei a spus că, din informaţiile pe care le deţine, fondatorii au rămas aceeaşi.