În acest an, producătorii de ciocolată au venit cu inovaţii menite să facă din ciocolată un produs mai „uşor” („light”), în linie cu un trend care pune în valoare mâncatul sănătos, prevalent de câţiva ani în această industrie, a indicat organizatorul evenimentului.

Potrivit lui Karin Mercier, senior brand manager la un producător belgian de ciocolată, producătorii de ciocolată se concentrează în prezent pe adăugarea procentului de cacao, pe controlarea conţinutului de zahăr şi pe reducerea dimensiunii produselor din ciocolată.

„Toate aceste măsuri sunt destinate controlării numărului de calorii, ceea ce face ciocolata mai uşoară şi mai sănătoasă”, a precizat Mercier.

Producţia şi consumul de cacao reprezintă o parte importantă a evenimentului din acest an, a completat organizatorul. Expoziţia găzduieşte o zonă dedicată acestui ingredient, care prezintă iniţiativele fair trade din lumea ciocolatei şi un mare număr de ţări producătoare de cacao.

În sala de expoziţii de 20.000 metri pătraţi, un Turn Eiffel de ciocolată, construit la scara 1 la 100, în conformitate cu designul original, a atras numeroşi vizitatori.

Timp de cinci zile, vizitatorii se vor putea delecta cu degustări, competiţii de deserturi, ateliere gastronomice şi premii în ciocolată.