Trimite e-mail | Printeaza
Economie
27.10.2016

MIEPO le-a prezentat producătorilor autohtoni de mobilier oportunitățile pieței franceze

Piața mobilei din Franța, care are o valoare totală de circa 9,34 miliarde euro, reprezintă o piață potențială pentru producătorii din Republica Moldova, constată autorii unui studiu, efectuat la solicitarea Organizației pentru Atragerea Investițiilor și Promovarea Exportului din Moldova (MIEPO) și prezentat producătorilor autohtoni de mobilier.

Studiul, elaborat cu sprijinul Proiectului de Suport pentru Implementarea DCFTA în Republica Moldova, prezintă caracteristicile sectorului și tendințele pieței, cerințele clienților față de mobilier, calitatea și formarea prețurilor pentru produsele specifice cercetate. De asemenea, sunt analizate procedurile de export, documentația necesară, barierele tarifare și netarifare la importul mobilei.

Franța este unul din cei mai mari importatori de mobilier la nivel mondial, cu o cotă de 4,9%. Principalele categorii de mobilier spre care se orientează consumatorul francez sunt articolele de tapițerie, mobilierul de bucătărie, canapele, fotolii și bănci.

Potrivit studiului, circa 43% din consumul intern de mobilier este asigurat din importuri, care au o tendință de creștere, din ele 13% reprezintă importurile din țările extracomunitare. În acest sens, piața mobilei din Franța este una atractivă și reprezintă o oportunitate de extindere a exporturilor moldovenești în țările Uniunii Europene. Un avantaj este și rețeaua de distribuție ramificată, cu peste 12.400 de puncte de desfacere și un spațiu total estimat de 18 milioane m². Peste 86% din piața de distribuție a mobilei este deținută de comercianții cu amănuntul specializați și 50% de marii distribuitori.

Cercetătorii au studiat și preferințele consumatorilor din Franța. Studiul recomandă producătorilor din Republica Moldova să se orienteze pe segmentul mobilierului modern, cu incorporări stilistice de epocă.

 

În anul 2015, țările comunitare au importat din Republica Moldova mobilier în valoare de circa 100 milioane dolari, iar principalii consumatori au fost din Germania, Cehia, Polonia, România și Olanda.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus