Astfel, hackerii au distribuit numele şi prenumele mai multor clienţi, ID din buletin, numere de telefoane şi adrese de e-mail.

„StarNet a întreprins imediat măsuri de protejare suplimentare şi a intervenit cu schimbarea parolelor de acces la toate sistemele IT din companie. De asemenea, compania StarNet a adresat în modul stabilit cereri de investigaţie către toate autorităţile competente pentru cercetarea şi găsirea responsabililor de acest atac. Vom depune toate eforturile pentru aducerea în instanţă a autorilor acestui incident”, se arată într-o declaraţie emisă de StarNet.

În context, clienţii StarNet sunt îndemnaţi să modifice parola de acces a contului personal şi adresa de e-mail.

StarNet prestează servicii de internet de mai bine de 10 ani. De 5 ani, operatorul oferă servicii moderne de telefonie şi IPTV, deservind aproape 100 de mii de clienţi la nivel naţional.

Compania a fost supusă în numărate rânduri mai multor presiuni. În mai 2014, StarNet a fost obligată să achite 17 milioane de lei pentru drepturile de autor şi conţinutul legal. Directorul de Marketing al companiei, Alexei Munteanu, declara în acea perioadă că învinuirea este absurdă, întrucât nu sunt probe fondate, iar Asociaţia Patronală a Radiodifuzorilor nu au avut nicio pretenţie.

Mai mult, în ultimii trei ani StarNet şi CCA au fost implicate în mai multe litigii. CCA a emis decizii ilegale şi de două ori a retras autorizaţia de transmisie a StarNet. Toate deciziile CCA au fost atacate în instanţa de judecată. S-a demonstrat până la urmă că sunt nefondate.

Vedeţi mai jos declaraţia integrală a StarNet privind atacul cibernetic asupra sistemului informaţional:

StarNet aduce la cunoştinţa clienţilor săi că în data de 26 februarie, în jurul orelor 20:00, au fost publicate pe unele site-uri informaţii confidenţiale şi sensibile despre businessul StarNet. Informaţia a fost sustrasă în mod fraudulos prin atac informatic organizat asupra sistemelor IT din companie.

Din informaţiile preliminare, atacatorii au folosit un virus care a permis sustragerea frauduloasă a informaţiilor, astfel încât atacatorii au avut acces la datele sensibile ale companiei: nume şi prenume clienţi, ID buletin, telefon şi adrese de e-mail.

Toate datele clienţilor au fost şi sunt ţinute cu control strict de acces şi protejate în sistemul informaţional StarNet, dar felul în care a fost făcut atacul a condus la posibilitatea accesării acestora şi în format decriptat.

StarNet a întreprins imediat măsuri de protejare suplimentare şi a intervenit cu schimbarea parolelor de acces la toate sistemele IT din companie. De asemenea, compania StarNet a adresat în modul stabilit cereri de investigaţie către toate autorităţile competente pentru cercetarea şi găsirea responsabililor de acest atac. Vom depune toate eforturile pentru aducerea în instanţă a autorilor acestui incident.

În acest moment, pentru siguranţa deplină  ne adresăm către clienţii noştri să-şi modifice parola de acces la Contul Personal StarNet şi la adresa de e-mail. De asemenea, dorim să asigurăm clienţii noştri că situaţia este sub control şi se iau toate masurile necesare pentru evitarea unor asemenea cazuri pe viitor.