„Acest aeroport la faza cu „concesiunea” (pe gratis) era una dintre cele mai profitabile companii de stat, cu milioane de euro venit anual. În plus, singurul obiect din Moldova care contează din punct de vedere militar şi geostrategic”, comentează Sturza într-o postare pe Facebook.

„Poate în loc să ne jucăm de-a „zarniţa" pe la Bălţi, ne întoarcem sub control naţional aeroportul şi nu mai permitem tranzitul separatiştilor îngâmfaţi, nici nu mai asistăm la bufonade cu întoarceri „triumfale" în patrie a unor persoane obscure care reprezintă aceleaşi servicii”, a adăugat Ion Sturza, referindu-se la controversatul politician şi om de afaceri Renato Usatîi, întors ieri de la Moscova şi care candidează la primăria municipiului Bălţi.

Amintim că Aeroportul Internaţional Chişinău a fost dat în concesionare, pentru o perioadă de 49 de ani, companiei ruse UK Komaks, care este administrată de Konstantin Basiuk, fost ofiţer KGB.

Firma aparţine, însă, fraţilor miliardari Bajaev din Daghestan, care, potrivit presei, l-ar fi susţinut financiar pe Vladimir Putin în campania electorală din 2004. UK Komaks a câştigat concursul de concesionare a Aeroportului Internaţional Chişinău după ce din cursă s-au retras cinci investitori importanţi din Europa, astfel încât la licitaţie au participat doar două companii, ambele din Federaţia Rusă.

După tranzacţie, s-a anunţat că milionarul Ilan Shor se numără printre membrii consiliului de administrare al Aeroportului Internaţional Chişinău, iar experţii au comentat atunci că această numire arată pe cine anume au favorizat autorităţile atunci când au dat aeroportul în concesiune pentru 49 de ani în cadrul unui concurs închis.

Varianta în limba engleză o puteţi accesa aici.