Acordul de grant a fost semnat astăzi, la Chişinău, de către ţara noastră şi directorul Oficiului BERD din Moldova, Julia Otto, întrucât instituţia financiară internaţională este cea care va gestiona aceşti bani.
 
Cele 15 milioane de euro vor fi utilizate pentru construcţia variantei de ocolire de la Bahmut cu o lungime de 6 km, pe drumul naţional R1 Chişinău - Ungheni - Sculeni - frontiera cu România şi a variantei de ocolire de la Vulcăneşti, cu lungimea de 8,5 km pe drumul naţional M3 Chişinău - Giurgiuleşti - frontiera cu România.
 
„UE este bucuroasă să sprijine în continuare Programul de reabilitare a reţelei de drumuri din Moldova, program care deja a adus schimbări vizibile în ultimii ani. Prin aceste acţiuni, pe care le realizăm în cooperare cu partenerii noştri de la BERD, aduc mai multe oportunităţi pentru dezvoltarea comerţului intern şi extern al Republicii Moldova şi, respectiv, contribuie la îmbunătăţirea calităţii vieţii oamenilor”, a declarat ambasadorul Uniunii Europene în Republica Moldova, Pirkka Tapiola
 
Totodată, directorul Oficiului BERD Chişinău a subliniat că, datorită amplasării geografice, dar şi apropierii de UE, drumurile din Moldova devin tot mai importante nu doar pentru dezvoltarea economică a ţării, ci şi pentru întreaga regiune.
 
„Drumurile mai bune în Moldova vor contribui la o dezvoltare mai dinamică a economiei în regiune, deoarece vor aduce producătorii mai aproape de pieţele lor de desfacere, iar oamenii vor ajunge mai rapid şi în mai mare siguranţă la destinaţii”, a punctat directorul Oficiului BERD Chişinău.
 
Lucrările la drumurile de ocolire vor include construcţia unor terasamente noi, a podeţelor, a sistemelor de colectare şi evacuare a apelor, relocarea utilităţilor, instalarea indicatoarelor şi a marcajului rutier.
 
Partea carosabilă a drumurilor de ocolire va fi alcătuită din două benzi de circulaţie, cu o lăţime de 7 metri. De asemenea, pe drumul de ocolire a oraşului Vulcăneşti va fi construit un pod peste râul Cahul cu lungimea de aproximativ 40 de metri.
 
Construcţia celor două drumuri de ocolire are ca scop reducerea costurilor operaţionale de transport pentru utilizatorii drumului cu până la 15% şi crearea condiţiilor de confort şi siguranţă rutieră pe drumurile publice.