Cei care se înregistrează pentru prima dată sau vor să-şi schimbe instituţia medicală şi/sau medicul de familie urmează să depună şi să înregistreze cererea în instituţia aleasă, cu indicarea datelor de contact, inclusiv numerele de telefon mobil şi fix, adresa de e-mail.

Înregistrarea poate fi efectuată la o singură instituţie medico-sanitară primară şi este recomandată selectarea celei mai apropiate instituţii de locul de trai al solicitantului.

Compania Naţională de Asigurări în Medicină informează că cei care optează pentru serviciile medicului de familie din instituţia ce deserveşte alt teritoriu vor asigura deplasarea echipei medicului de familie.

Schimbarea instituţiei medicale primare şi a medicului de familie poate fi efectuată o dată pe an, în perioada 1 septembrie – 31 octombrie. Dacă numele medicului de familie nu va fi menţionat în cerere, acesta va fi desemnat de către instituţie. Asistenţa medicală primară va fi acordată conform noii cereri începând cu 1 ianuarie 2017, iar până la finele anului solicitantul va beneficia de asistenţă în cadrul instituţiei în care a fost anterior înregistrat.

Medicul de familie poate fi schimbat în altă perioadă a anului doar în cazul în care persoana îşi schimbă locul de trai.

Cetăţenii pot verifica pe site-ul cnam.md la ce medic de familie sunt înregistraţi, accesând rubrica „Verificarea înregistrării la medicul de familie”, cu introducerea codului numeric personal. Această informaţie poate fi solicitată şi la numărul de telefon 0 800 99999.

Modalitatea de alegere a medicului de familie este prevăzută în Regulamentul cu privire la înregistrarea populaţiei în instituţia medico-sanitară ce prestează asistenţă medicală primară în cadrul asigurării obligatorii de asistenţă medicală.