Pacientul care a fost nevoit pe perioada aflării sale în spital să procure din surse proprii medicamente prescrise de medicul-curant şi care lipsesc în stocul farmaciei spitalului se poate adresa la conducerea instituţiei medico-sanitare (IMS) pentru a-i fi restituite sumele achitate nejustificat.
În acest sens, pacientul urmează să prezinte documente ce dovedesc procurarea medicamentelor. Cererea pacientului va fi examinată conform procedurilor interne aprobate de IMS, iar contabilitatea va procesa plata în baza deciziei conducerii şi cu respectarea regulilor de evidenţă contabilă din contul cheltuielilor pentru compartimentul „medicamente”.
Compania Naţională de Asigurări în Medicină achită integral spitalelor costul cazului tratat, fapt ce oferă pacienţilor asiguraţi acces gratuit la consultaţii şi investigaţii pentru stabilirea diagnosticului, tratament, medicamente, îngrijire, cazare şi alimentare.
Astfel, persoanele cărora le-au fost încălcate drepturile privind acordarea în volum deplin a asistenţei medicale spitaliceşti, inclusiv a medicamentelor, sunt rugate să semnaleze aceste cazuri la Linia Verde a CNAM – 0 800 99999.