Comisia Electorală Centrală va examina proiectul privind modificarea și completarea Codului Electoral ce se referă la excluderea din campaniile electorale a panourilor publicitare. Iniţiativa legislativă aparţine deputatul neafiliat Valeriu Ghilețchi, care astăzi a discutat acest subiect cu preşedintele CEC Iurie Ciocan.
Iurie Ciocan a declarat că CEC va examina acest proiect de lege care, în opinia sa, este unul progresist și vine să îmbunătățească procesul de comunicare între clasa politică și alegători.
“Există o multitudine de instrumente ce oferă posibilitate concurenților electorali să comunice cu alegătorii și să-și promoveze programele electorale”,a menţionat Iurie Ciocan.
Potrivit lui, limitarea panourilor publicitare va contribui, pe de o parte, la desfășurarea unei campanii corecte și echitabile pentru toți concurenții electorali, indiferent de veniturile financiare ale acestora, iar pe de altă parte, va reduce din aspectul inestetic al localităților din țară. Excluderea panourilor publicitare în perioada electorală reprezintă o practică reușită în statele membre ale Uniunii Europene, un exemplu recent fiind campania electorală pentru alegerile locale generale din România.
La rândul său, Valeriu Ghilețchi a menţionat că prin modificările aduse Codului electoral “se propune limitarea numărului de afișe pe care fiecare concurent electoral le poate plasa în spațiile special amenajate. Totodată, proiectul interzice utilizarea panourilor publicitare, standurilor, instalațiilor și construcțiilor (situate separat sau pe pereții și acoperișurile clădirilor), tablourilor suspendate electromecanice și electronice”.
Anterior, deputatul neafiliat Valeriu Ghilețchi a declarat că interzicerea folosirii bannerelor electorale va motiva candidaţii să direcţioneze banii pentru dezbateri publice şi întâlnire cu alegătorii. Aceasta în condiţiile în care în campania pentru alegerile Parlamentare din 2014 pentru publicitatea stradală şi poligrafică au fost cheltuite peste 13.5 milioane iei.