Sursa precizează că o parte din aceste venituri se datorează publicităţii, din urma căreia s-au acumulat 59 de miliarde de dolari, mai mult cu aproximativ 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013.

În acelaşi timp, cheltuielile au avansat de la 40,1 miliarde de dolari în 2013 la 49,5 miliarde anul trecut, în condiţiile în care Google investeşte în domenii precum furnizarea de servicii de Internet, sisteme digitale de plată sau dezvoltarea automobilelor fără şofer.

Google a înregistrat venituri în urcare cu 15% în trimestrul al patrulea, de la 15,7 miliarde de dolari la 18,1 miliarde.

Totodată, Patrick Pichette, directorul financiar al Google, a declarat că aprecierea dolarului a condus la reducerea veniturilor din perioada octombrie-decembrie cu peste 400 de milioane de dolari.

Titlurile Google au crescut cu 2% în şedinţa extinsă de tranzacţionare, în urma publicării rezultatelor financiare. Acţiunile companiei americane au scăzut cu 9% anul trecut.

Google a avut anul trecut o cotă de 40,5% din piaţa de publicitate pe platformele mobile, în scădere de la 46,6% în 2013, potrivit firmei de cercetare eMarketer. Piaţa de publicitate pe platformele mobile este evaluată la 40 de miliarde de dolari.