Ultima oră

Cameramanii vor avea acces în sala de şedinţe a legislativului

Însă pentru aceasta fiecare post de televiziune va trebuie să scrie o cerere la începutul sesiunii pentru a anunţa intenţia de a avea propriul cameraman la şedinţele plenare. La această decizie au ajuns membrii grupului de lucru pentru asigurarea accesului presei în sala de şedinţe a Parlamentului, transmite IPN.

Liliana Palihovici, vicepreşedintele Parlamentului, a specificat că acum sunt câteva propuneri ale societăţii civile care nu pot fi îndeplinite. Spre exemplu acum Parlamentul nu transmite online şedinţele, dar la lansarea noii pagini de internet se va transmite online şedinţa plenară.

S-a decis că operatorii de luat vederi vor avea acces în spaţiul destinat vizitatorilor doar la şedinţele de interes major, la care vor participa mai mulţi cameramani. La acele şedinţe nu se vor accepta invitaţi ca locul destinat lor să fie oferit presei.

Societatea civilă propune ca fiecare post de televiziune, interesat să aibă un cameraman la şedinţele de Parlament, la începutul sesiunilor parlamentare să depună o cerere ca operatorul de luat vederi să fie acreditat. Ţinând cont că acum sesiunea plenară este în plină desfăşurare, după aprobarea regulamentului propus de grupul de lucru instituţiile mass-media vor avea un termen de două săptămâni ca să-şi acrediteze cameramanii. Pentru instituţiile media internaţionale se propune a se face excepţie şi acestea să se poată înregistra în orice moment ca să aibă acces la şedinţele de interes major.

Cameramanilor nu li se permite să filmeze documentele de pe mesele deputaţilor şi corespondenţa acestora. Această prevedere are scopul de a evita difuzarea unor documente cu caracter secret.

Liliana Palihovici va prezenta la şedinţa Biroului permanent propunerile făcute de societatea civilă.
 
Sursa: IPN

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *