MOTIVUL pentru care Europa a vorbit mult despre R. Moldova în ultimele zile!
După ce o vinărie din R. Moldova a lansat, recent, o campanie media, intitulată „Takk, Norge!” (Mulţumim, Norvegia!), prin care le mulţumea consumatorilor săi norvegieni în limba lor pentru susţinere, rezultatele nu au întârziat să apară.
Presa din Norvegia, dar şi din alte state din Europa şi SUA, au remarcat faptul că eroii campaniei - muncitorii care produc zilnic vinurile respective – vorbesc fără accent norvegiana în spoturile video şi au apreciat curajul lor de a-şi promova munca.
„Abilităţile de comunicare în norvegiană ale moldovenilor se compensează cu cele în vinificaţie”. Aşa îşi începe articolul portalul american www.theglobalpost.com.
Un website de ştiri din Norvegia susţine că vinăria din Moldova „a cucerit inimi în Norvegia cu filmuleţul lor de mulţumire”.
Euronews.com a realizat un reportaj la vinăria respectivă, unde a filmat procesul de producţie, îmbuteliere, dar a şi discutat cu muncitorii, eroi ai spotului.
„După embargoul impus de Rusia vinificatorilor moldoveni, micuţa ţară şi-a continuat cursul european şi a semnat Acordul de Asociere cu UE în 2014. De atunci, cramele moldoveneşti au fost forţate să gândească inovativ şi să caute noi pieţe de desfacere. Sau să moară”, se arată în ştirea euronews.
Şi portalul de știri Nettavisen, prima publicație online din Norvegia, aobservat campania, făcând trimitere și la un articol Reuters care cataloga embargoul Rusiei ca un gest de „intimidare politică”.
Menţionăm că, după embargoul impus de Rusia în septembrie 2013 vinurilor moldoveneşti, vinificatorii caută alte pieţe de desfacere, mai ales în Europa.
Consiliul Județean Buzău realocă 320 000 de euro pentru trei proiecte de investiții în Republica Moldova
R. Moldova SUSPENDĂ Tratatul cu privire la forţele armate convenţionale în Europa, din cauza războiului declanșat de Federația Rusă împotriva Ucrainei
„Rusia NU poate învinge Ucraina și probabil va PIERDE războiul”. Cele mai noi perspective despre situația din țara vecină