Într-o întâlnire cu mai mulţi membri ai companiei, Cook a dezvăluit că îşi doreşte ca Apple să se poziţioneze pe piaţă ca o companie care oferă servicii. Utilizatorii de iOS au acces la o plajă destul de largă de servicii proprietare precum iCloud, Apple Maps şi Siri, pe lângă aplicaţiile Health, Wallet sau magazinele iTunes, iBooks şi Podcasts. Toate acestea ar putea veni în viitor şi pe Android, Windows şi alte platforme care ar putea oferi posibilitatea de a creşte veniturile, însă planul se bazează acum pe succesul Apple Music.

Lansarea serviciului de muzică pe Android pare să fie testul de foc pentru această iniţiativă, iar rezultatele iniţiale par a fi îmbucurătoare. O strategie similară a fost adoptată şi de către Microsoft, compania lansând majoritatea serviciilor sale pe toate platformele. Nu ar fi ieşit din comun să vedem în câţiva ani Siri pe Google Play Store ca alternativă la Google Now, sau pe Windows Store ca alternativă la Cortana. Serviciul iCloud ar putea concura cu Google Drive, OneDrive şi Dropbox pe alte platforme, în timp ce Apple Pay ar putea deveni o alternativă la Samsung Pay şi Android Pay.

Momentan acesta este doar un vis al lui Tim Cook, care probabil că ia în considerare această posibilitate pentru a atrage investitori. Având în vedere cât de repede s-a schimbat atitudinea companiei faţă de concepte „sacre” ale Apple precum display-urile mici pentru smartphone-uri după preluarea companiei de către Cook, probabil că acest vis al său va deveni realitate mai repede decât ne-am aştepta.