Statul schimbă garda la Moldovagaz! Borosan îi va face companie lui Novac în locul lui Tofilat

27 Mart. 2025, 14:51
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
27 Mart. 2025, 14:51 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Guvernul Republicii Moldova l-a desemnat pe Constantin Borosan, secretar de stat în cadrul Ministerului Energiei, drept nou membru în Consiliuul de Observatori la Moldovagaz. Borosan îl va înlocui pe Sergiu Tofilat.

Carolina Novac își va menține funcția în Consiliul de Obsrvatori.

Consiliul de Observatori al Moldovagaz are un rol important în monitorizarea activității companiei, transparența deciziilor și asigurarea echilibrului între interesele comerciale și cele ale statului.

Cele două candidaturi urmează să fie aprobate de către Adunarea Acționarilor a companiei Moldovagaz.

Moldovagaz este controlată de concernul rus Gazprom – 50%, Agenția Proprietății Publice – 35,3%, iar Tiraspoltransgaz – 13,14%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

17 Apr. 2025, 15:50
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
17 Apr. 2025, 15:50 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Lucrările de reabilitare a segmentului de drum Hîncești–Leova–Cantemir, parte a traseului național R34, vor fi finalizate până la sfârșitul anului 2025, a declarat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, în cadrul audierilor din Parlament. Potrivit acestuia, întârzierile înregistrate în execuția proiectului se datorează dificultăților financiare ale antreprenorului, însă o soluție a fost identificată prin implicarea unui subantreprenor local.

„Acest drum, din 2022, înregistrează probleme și este tergiversat. Ne-am întâlnit cu agentul economic, care are anumite probleme economice, și am discutat cu el. Și-a găsit un subantreprenor din Republica Moldova, iar până la sfârșitul anului 2025 urmează să fie dat în exploatare”, a declarat Bolea.

Segmentul vizat face parte dintr-un proiect mai amplu de reabilitare a drumului național R34 Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești, pe o lungime totală de 83 de kilometri, cuprins între km 0+000 și km 83+000. Proiectul, finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), are o valoare contractuală de peste 56 de milioane de euro.

Deși lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în februarie 2023, termenul de dare în exploatare a fost deja prelungit o dată până la sfârșitul anului 2024 – fără ca drumul să fie totuși finalizat. În prezent, progresul fizic raportat variază între 60% și 74%.

Inițial, tronsonul Hîncești–Cantemir a fost atribuit companiei italiene Serenissima Costruzioni S.P.A., care nu a reușit să demareze lucrările din cauza problemelor financiare și a intrării în insolvență. Ulterior, contractul a fost preluat de firma turcă OZKA, specializată în construcția și întreținerea infrastructurii rutiere, cu peste 25 de ani de experiență și un portofoliu de 350 de angajați.

Cu toate acestea, ritmul lent al lucrărilor a atras critici din partea autorităților și a beneficiarilor din regiune. Ministerul Infrastructurii dă asigurări că va monitoriza îndeaproape implementarea proiectului și va sprijini toate măsurile necesare pentru ca lucrările să fie finalizate conform noii termene-limită.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!