Escaladarea Everestului devine mai scumpă: Nepalul majorează taxa la 15.000 de dolari

30 Ian. 2025, 07:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
30 Ian. 2025, 07:33 // Actual //  Ursu Victor

Nepalul va majora taxele de permis pentru escaladarea Muntelui Everest cu 36%, acestea ajungând la 15.000 de dolari, pentru prima dată în aproape un deceniu, conform unui anunț oficial. Veniturile generate din aceste taxe reprezintă o sursă vitală pentru economia locală, care beneficiază de prezența a opt dintre cei mai înalți munți din lume, inclusiv Everestul, relatează CNN

Narayan Prasad Regmi, directorul general al Departamentului de Turism, a confirmat că noile tarife vor intra în vigoare în septembrie, vizând sezonul principal de alpinism din aprilie-mai. Taxele pentru alte sezoane mai puțin populare vor fi de asemenea majorate: la 7.500 de dolari pentru toamna (septembrie-noiembrie) și la 3.750 de dolari pentru iarna (decembrie-februarie).

„Redevențele nu au mai fost revizuite de mult timp. Le-am actualizat acum”, a declarat Regmi pentru Reuters.

Unii organizatori de expediții susțin că majorarea nu va descuraja alpiniștii, având în vedere popularitatea traseului South East Ridge deschis în 1953 de Sir Edmund Hillary și Tenzing Norgay.

„Ne așteptam la această creștere. Este un pas de înțeles pentru guvernul nepalez,” a spus Lukas Furtenbach de la Furtenbach Adventures. Totuși, destinația este criticată frecvent pentru supraaglomerare, probleme de curățenie și siguranță.

În fiecare an, sute de alpiniști se confruntă cu un mediu tot mai arid și stâncos pe Everest, semnalând efectele încălzirii globale. Oficialii nepalezi au declarat că sunt organizate campanii de curățenie și măsuri de siguranță pentru a proteja această regiune iconică.

Realitatea Live

22 Feb. 2025, 19:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Feb. 2025, 19:57 // Actual //  Ursu Victor

În cadrul emisiunii „Cabinetul din umbră”, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat că angajații Căilor Ferate din Moldova (CFM) trebuie să-și gestioneze resursele pentru a acoperi restanțele salariale, înă nu exlude și varianta subvenționării. Potrivit acestuia, instituția dispune de active neutilizate, inclusiv locomotive și vagoane vechi, care ar putea fi valorificate pentru a genera venituri.

„Ei singuri știu cât trebuie să-și caute bani, să-și plătească salariile, să-și câștige bani. Spre exemplu, au 85 de locomotive care stau ruinate complet și alte 90 care pot fi vândute. De asemenea, au o bază masivă de fier vechi care poate fi valorificată”, a spus Bolea.

Ministrul a subliniat că CFM are propria comisie responsabilă de administrarea bunurilor și stabilirea prețurilor de vânzare, fără implicarea Ministerului Infrastructurii. Totodată, Bolea a recomandat ca licitațiile pentru vânzarea activelor să fie organizate la nivel internațional, pentru a atrage mai mulți cumpărători și a obține prețuri mai bune.

„Dacă vor participa cumpărători din Turcia sau România, concurența mai mare le-ar putea aduce venituri mai mari. Este important să beneficieze de aceste posibilități”, a adăugat el.

Ministrul a precizat că deciziile privind vânzarea activelor neutilizate aparțin în totalitate administrației CFM, care trebuie să prioritizeze utilizarea resurselor pentru a asigura plata salariilor restante.

Feroviarii au protestat pe 14 februarie, în fața Guvernului, Parlamentului și Președinției Republicii Moldova, pentru a atrage atenția asupra restanțelor salariale acumulate și a cere soluționarea imediată a acestei probleme. Aceștia au anunțat că vor reveni la proteste în data de 28 de februarie. Este vorba de datorii la salarii în sumă de 190 de milioane de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!