10% din acțiunile companiei airBaltic, care zbura la Chișinău, cumpărate de gigantul aerian german Lufthansa

30 Ian. 2025, 09:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
30 Ian. 2025, 09:24 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Gigantul aerian german Lufthansa Group a anunțat miercuri achiziția unui pachet minoritar de 10% din acțiunile companiei aeriene letone airBaltic (a anulat mai multe zboruri, inclusiv cel spre Chișinău n.a), care operează și zboruri către Chișinău. Tranzacția, în valoare de 14 milioane de euro, presupune achiziția unor acțiuni convertibile, iar Lufthansa va obține și un loc în Consiliul de Supraveghere al companiei de stat letone.

Acordul a fost semnat de Ministerul Transporturilor din Letonia și este bazat pe o colaborare existentă între cele două companii, sub forma unui contract de wet lease. Lufthansa intenționează acum să închirieze mai multe aeronave și echipaje de la airBaltic.

„Tranzacția va permite Grupului Lufthansa să îmbunătățească calitatea rețelei sale de rute și să acceseze piețe suplimentare”, a precizat compania germană într-un comunicat.

AirBaltic, cea mai mare companie aeriană din Țările Baltice, are sediul în Riga și operează zboruri către peste 70 de destinații, utilizând o flotă de 50 de aeronave Airbus A220.

Compania letoneană, condusă de managerul german Martin Gauss din 2011, se pregătește pentru o posibilă listare publică inițială (IPO), după care acțiunile convertibile achiziționate de Lufthansa vor fi transformate în acțiuni ordinare.

Premierul Letoniei, Evika Siliņa, a declarat că implicarea „unui nume de renume” precum Lufthansa va reprezenta „o rampă de lansare excelentă pentru creșterea airBaltic și atragerea de capital suplimentar”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Feb. 2025, 19:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Feb. 2025, 19:57 // Actual //  Ursu Victor

În cadrul emisiunii „Cabinetul din umbră”, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat că angajații Căilor Ferate din Moldova (CFM) trebuie să-și gestioneze resursele pentru a acoperi restanțele salariale, înă nu exlude și varianta subvenționării. Potrivit acestuia, instituția dispune de active neutilizate, inclusiv locomotive și vagoane vechi, care ar putea fi valorificate pentru a genera venituri.

„Ei singuri știu cât trebuie să-și caute bani, să-și plătească salariile, să-și câștige bani. Spre exemplu, au 85 de locomotive care stau ruinate complet și alte 90 care pot fi vândute. De asemenea, au o bază masivă de fier vechi care poate fi valorificată”, a spus Bolea.

Ministrul a subliniat că CFM are propria comisie responsabilă de administrarea bunurilor și stabilirea prețurilor de vânzare, fără implicarea Ministerului Infrastructurii. Totodată, Bolea a recomandat ca licitațiile pentru vânzarea activelor să fie organizate la nivel internațional, pentru a atrage mai mulți cumpărători și a obține prețuri mai bune.

„Dacă vor participa cumpărători din Turcia sau România, concurența mai mare le-ar putea aduce venituri mai mari. Este important să beneficieze de aceste posibilități”, a adăugat el.

Ministrul a precizat că deciziile privind vânzarea activelor neutilizate aparțin în totalitate administrației CFM, care trebuie să prioritizeze utilizarea resurselor pentru a asigura plata salariilor restante.

Feroviarii au protestat pe 14 februarie, în fața Guvernului, Parlamentului și Președinției Republicii Moldova, pentru a atrage atenția asupra restanțelor salariale acumulate și a cere soluționarea imediată a acestei probleme. Aceștia au anunțat că vor reveni la proteste în data de 28 de februarie. Este vorba de datorii la salarii în sumă de 190 de milioane de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!