Dezastru la CFM: Restanțele la salarii se ridică la 156,8 milioane de lei

23 Ian. 2025, 17:23
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 17:23 // Actual //  Ursu Victor

Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) se află într-un amplu proces de reorganizare, având ca scop principal asigurarea eficienței și transparenței operațiunilor. Conducerea întreprinderii a anunțat că a inițiat măsuri menite să reducă costurile, să crească veniturile și să îmbunătățească serviciile oferite clienților.

Un accent deosebit este pus pe modernizarea infrastructurii, pentru a răspunde cerințelor pieței și pentru a recâștiga încrederea călătorilor. Cu toate acestea, prioritatea principală rămâne achitarea restanțelor salariale acumulate în perioada august-decembrie 2024. Aceasta vizează un număr de 4.997 de angajați, suma restantă ridicându-se la 156,86 milioane de lei.

„Suntem angajați să găsim soluții pentru a remedia situația economico-financiară a întreprinderii și să asigurăm plata tuturor restanțelor salariale. Modernizarea infrastructurii și eficientizarea activităților sunt pași esențiali în acest proces”, a declarat conducerea CFM într-un comunicat oficial.

În ciuda dificultăților financiare, întreprinderea își reafirmă angajamentul față de angajați și călători, subliniind că procesul de reorganizare va contribui la revitalizarea CFM și la creșterea competitivității pe piața transporturilor.

Realitatea Live

22 Feb. 2025, 19:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Feb. 2025, 19:57 // Actual //  Ursu Victor

În cadrul emisiunii „Cabinetul din umbră”, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat că angajații Căilor Ferate din Moldova (CFM) trebuie să-și gestioneze resursele pentru a acoperi restanțele salariale, înă nu exlude și varianta subvenționării. Potrivit acestuia, instituția dispune de active neutilizate, inclusiv locomotive și vagoane vechi, care ar putea fi valorificate pentru a genera venituri.

„Ei singuri știu cât trebuie să-și caute bani, să-și plătească salariile, să-și câștige bani. Spre exemplu, au 85 de locomotive care stau ruinate complet și alte 90 care pot fi vândute. De asemenea, au o bază masivă de fier vechi care poate fi valorificată”, a spus Bolea.

Ministrul a subliniat că CFM are propria comisie responsabilă de administrarea bunurilor și stabilirea prețurilor de vânzare, fără implicarea Ministerului Infrastructurii. Totodată, Bolea a recomandat ca licitațiile pentru vânzarea activelor să fie organizate la nivel internațional, pentru a atrage mai mulți cumpărători și a obține prețuri mai bune.

„Dacă vor participa cumpărători din Turcia sau România, concurența mai mare le-ar putea aduce venituri mai mari. Este important să beneficieze de aceste posibilități”, a adăugat el.

Ministrul a precizat că deciziile privind vânzarea activelor neutilizate aparțin în totalitate administrației CFM, care trebuie să prioritizeze utilizarea resurselor pentru a asigura plata salariilor restante.

Feroviarii au protestat pe 14 februarie, în fața Guvernului, Parlamentului și Președinției Republicii Moldova, pentru a atrage atenția asupra restanțelor salariale acumulate și a cere soluționarea imediată a acestei probleme. Aceștia au anunțat că vor reveni la proteste în data de 28 de februarie. Este vorba de datorii la salarii în sumă de 190 de milioane de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!