Livrările de gaze în stânga Nistrului, în aer: Ce spune Vadim Ceban

16 Ian. 2025, 10:03
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
16 Ian. 2025, 10:03 // Actual //  Ursu Victor

Președintele interimar al Moldovagaz, Vadim Ceban, a declarat în cadrul emisiunii „Novaia Nedelea” de la TV8 că nu există informații oficiale privind reluarea livrărilor de gaze naturale în stânga Nistrului din partea Gazprom.

„Moldovagaz are un contract cu Gazprom, iar livrările au fost reduse la zero metri cubi în urma notificării primite pe 28 decembrie 2024. Deocamdată, în corespondența noastră oficială cu Gazprom, nu am primit nicio notificare despre reluarea livrărilor”, a precizat Vadim Ceban.

Acesta a comentat și declarațiile liderului separatist de la Tiraspol, Vadim Krasnoselski, care a susținut recent că livrările de gaze vor fi reluate: „Nu știu despre ce vorbește Vadim Krasnoselski. Moldovagaz nu a participat la discuții despre altfel de livrări și așteptăm notificări oficiale de la Gazprom.”

Vadim Ceban a reiterat că toate negocierile legate de furnizarea gazelor naturale se desfășoară exclusiv cu Gazprom, iar situația actuală rămâne incertă.

Liderul separtist, Vadim Karsnoselski a declarat ieri că în urma discuțiilor de la Minsiterul Energiei de la Moscova, în perioada următoare, vor fi reluate livrările de gaz în regiune stângî a Nistrului sub formă de ajutor umanitar.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Feb. 2025, 19:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Feb. 2025, 19:57 // Actual //  Ursu Victor

În cadrul emisiunii „Cabinetul din umbră”, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat că angajații Căilor Ferate din Moldova (CFM) trebuie să-și gestioneze resursele pentru a acoperi restanțele salariale, înă nu exlude și varianta subvenționării. Potrivit acestuia, instituția dispune de active neutilizate, inclusiv locomotive și vagoane vechi, care ar putea fi valorificate pentru a genera venituri.

„Ei singuri știu cât trebuie să-și caute bani, să-și plătească salariile, să-și câștige bani. Spre exemplu, au 85 de locomotive care stau ruinate complet și alte 90 care pot fi vândute. De asemenea, au o bază masivă de fier vechi care poate fi valorificată”, a spus Bolea.

Ministrul a subliniat că CFM are propria comisie responsabilă de administrarea bunurilor și stabilirea prețurilor de vânzare, fără implicarea Ministerului Infrastructurii. Totodată, Bolea a recomandat ca licitațiile pentru vânzarea activelor să fie organizate la nivel internațional, pentru a atrage mai mulți cumpărători și a obține prețuri mai bune.

„Dacă vor participa cumpărători din Turcia sau România, concurența mai mare le-ar putea aduce venituri mai mari. Este important să beneficieze de aceste posibilități”, a adăugat el.

Ministrul a precizat că deciziile privind vânzarea activelor neutilizate aparțin în totalitate administrației CFM, care trebuie să prioritizeze utilizarea resurselor pentru a asigura plata salariilor restante.

Feroviarii au protestat pe 14 februarie, în fața Guvernului, Parlamentului și Președinției Republicii Moldova, pentru a atrage atenția asupra restanțelor salariale acumulate și a cere soluționarea imediată a acestei probleme. Aceștia au anunțat că vor reveni la proteste în data de 28 de februarie. Este vorba de datorii la salarii în sumă de 190 de milioane de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!