Regimul de la Tiraspol, pus cu botul pe labe! Kievul refuză orice tranzit de gaz rusesc, inclusiv prin rute alternative

16 Ian. 2025, 14:03
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
16 Ian. 2025, 14:03 // Actual //  Ursu Victor

Într-un interviu acordat pe 15 ianuarie presei de la Kiev, citat de europaliberă.org, ministrul ucrainean al Afacerilor Externe, Andrii Sibiha, a subliniat că tranzitul gazului rusesc, inclusiv prin rutele alternative ce traversează Ucraina, este „în general, inacceptabil”. Răspunzând unei întrebări din partea publicației Evropeiskaia Pravda, Sibiha a menționat că, deși există speculații privind posibilitatea reluării livrărilor de gaz către Tiraspol prin conducta transbalcanică, acest subiect rămâne în discuție, iar poziția Ucrainei este fermă.

„Deocamdată, discutăm despre posibilitatea ajutorului pentru regiunea transnistreană prin acțiuni comune între Ucraina și Uniunea Europeană. Aceasta este pe ordinea de zi”, a explicat șeful diplomației ucrainene. În prezent, autoritățile de la Kiev și Uniunea Europeană sunt concentrate pe găsirea unor soluții care să reducă dependența de gazul rusesc.

Liderul separtist, Vadim Karsnoselski a declarat ieri că în urma discuțiilor de la Minsiterul Energiei de la Moscova, în perioada următoare, vor fi reluate livrările de gaz în regiune stângă a Nistrului sub formă de ajutor umanitar.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Feb. 2025, 19:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Feb. 2025, 19:57 // Actual //  Ursu Victor

În cadrul emisiunii „Cabinetul din umbră”, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a declarat că angajații Căilor Ferate din Moldova (CFM) trebuie să-și gestioneze resursele pentru a acoperi restanțele salariale, înă nu exlude și varianta subvenționării. Potrivit acestuia, instituția dispune de active neutilizate, inclusiv locomotive și vagoane vechi, care ar putea fi valorificate pentru a genera venituri.

„Ei singuri știu cât trebuie să-și caute bani, să-și plătească salariile, să-și câștige bani. Spre exemplu, au 85 de locomotive care stau ruinate complet și alte 90 care pot fi vândute. De asemenea, au o bază masivă de fier vechi care poate fi valorificată”, a spus Bolea.

Ministrul a subliniat că CFM are propria comisie responsabilă de administrarea bunurilor și stabilirea prețurilor de vânzare, fără implicarea Ministerului Infrastructurii. Totodată, Bolea a recomandat ca licitațiile pentru vânzarea activelor să fie organizate la nivel internațional, pentru a atrage mai mulți cumpărători și a obține prețuri mai bune.

„Dacă vor participa cumpărători din Turcia sau România, concurența mai mare le-ar putea aduce venituri mai mari. Este important să beneficieze de aceste posibilități”, a adăugat el.

Ministrul a precizat că deciziile privind vânzarea activelor neutilizate aparțin în totalitate administrației CFM, care trebuie să prioritizeze utilizarea resurselor pentru a asigura plata salariilor restante.

Feroviarii au protestat pe 14 februarie, în fața Guvernului, Parlamentului și Președinției Republicii Moldova, pentru a atrage atenția asupra restanțelor salariale acumulate și a cere soluționarea imediată a acestei probleme. Aceștia au anunțat că vor reveni la proteste în data de 28 de februarie. Este vorba de datorii la salarii în sumă de 190 de milioane de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!