Exporturile Republicii Moldova au înregistrat o creștere de 10,6% în februarie 2025 față de luna ianuarie, arată datele publicate de Biroul Național de Statistică. Cu toate acestea, volumul total al exporturilor pentru primele două luni ale anului rămâne sub nivelul din aceeași perioadă a anului trecut, atingând doar 512 milioane de dolari, ceea ce înseamnă o scădere de 14,8% comparativ cu ianuarie-februarie 2024.
Din totalul exporturilor, 402,5 milioane de dolari (78,5%) au reprezentat produse de origine autohtonă, iar 110 milioane de dolari – reexporturi sau produse străine.
62,5% din totalul exporturilor (320 milioane USD) au avut ca destinație Uniunea Europeană, 5,9% (30 milioane USD) au mers către țările CSI, 79,6% din exporturi au fost transportate pe cale rutieră, 17,5% – pe cale maritimă/fluvială, iar 1,3% – pe cale feroviară
Exporturile moldovenești au înregistrat scăderi semnificative către mai multe țări importante: România: -24,7%, Germania: -58,4%
Polonia: -53,7%, SUA: -45,7%, Rusia: -33,3%, Elveția: -61,9%, Spania: -75,4%, Portugalia: -99,0%, Ungaria: -66,5%.
Pe de altă parte, au fost înregistrate creșteri ale exporturilor către Turcia: de 1,9 ori mai mult, Italia: +37,0%, Cehia: +32,5%, Grecia: +29,3%, Slovacia: +55,2% și Liban: de 8,8 ori mai mult.
Principalele categorii de produse exportate: semințe și fructe cu sâmburi – 16,1%, mașini electrice și piese – 14,8%, legume și fructe proaspete – 10,2%, îmbrăcăminte și accesorii – 7,9%, cereale – 7,6% și băuturi alcoolice și nealcoolice – 6,7%.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!