Propaganda Rusiei câștigă teren în războiul informațional. Criza economică și inflația scad interesul față de război

21 Aug. 2022, 09:11
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
21 Aug. 2022, 09:11 // Actual //  Lupu Eduard

Rusia recuperează avansul Ucrainei în războiul informațional purtat pe rețelele de socializare. După invazia rusă a Ucrainei din februarie, mulți oameni din Occident au arătat mult mai mult interes față de postările pro-ucrainene pe Twitter decât față de tweet-urile pro-rusești. Acum aceștia au devenit mai receptivi la vocile pro-Moscova, pe măsură ce temerile privind o criză economică majoră cresc.

Compania de securitate cibernetică din Tokyo, Terilogy Worx, a analizat mesajele postate pe Twitter, concentrându-se pe 10 hashtag-uri care arată sprijinul pentru Ucraina, inclusiv „#standwithukraine” și 10 hashtag-uri care susțin Rusia, cum ar fi „#standwithrussia”. Compania a examinat postările retweetate de cel puțin opt ori.

În cele două luni care au urmat izbucnirii războiului din 24 februarie, tweet-urile pro-Ucraina au fost retweetate în medie de 120 de ori pe tweet, comparativ cu 55 pentru postările pro-ruse. Au existat, de asemenea, o medie de 500 de „aprecieri” pentru tweet-urile pro-ucrainene fiecare față de 180 pentru cele pro-ruse. Scorul mediu de „implicare” – o măsură cheie care arată influența fiecărui mesaj – a fost de 620 pentru postările pro-Ucrainei și 210 pentru cele pro-ruse.

Cu toate acestea, lucrurile au început să se schimbe între 24 mai și 6 iunie. La aproximativ trei luni de la începutul războiului, tweet-urile pro-ucrainene au fost retweetate în medie de 90 de ori, față de 105 de ori pentru postările pro-ruse. Tweeturile pro-ucrainene au strâns în medie 410 de aprecieri, comparativ cu 280 pentru postările pro-ruse, în timp ce scorurile de implicare au fost de 500 pentru tweet-urile pro-Ucraina și 390 pentru cele pro-ruse, scrie un site de tehnologie.

Când s-a schimbat curentul opiniei publice

„Reacțiile favorabile la postările pro-ruse au devenit mai vizibile pe măsură ce interesul pentru război a început să scadă în întreaga lume”, a spus un oficial Terilogy Worx.

Tweeturile în italiană au arătat cel mai mare sprijin pentru Rusia, reprezentând 32% din toate tweet-urile pro-ruse între 24 februarie și 20 aprilie, urmate de spaniolă cu 20%. Aproximativ 67% dintre mesajele care favorizează Ucraina au fost scrise în limba engleză.

Multe mesaje italiene conțin cuvântul „EX Star 5”, o expresie folosită de foștii susținători ai Mișcării Cinci Stele, un partid politic populist din Italia. Unii dintre ei au clipuri video cu afirmații nefondate, cum ar fi unul care spunea: „Trupele ucrainene au atacat cetățenii care așteptau la coadă pentru a primi asistență alimentară”. Odată ce aceste clipuri sunt postate, mass-media rusă, inclusiv agenția de știri de stat Sputnik, le răspândesc în mod agresiv online.

Criza economică, principalul factor

„Rusia a muncit din greu pentru a face publicul mai receptiv la opiniile sale, sprijinind partidele anti-Uniunea Europeană din Italia”, a spus profesorul de la Universitatea Keio, Yoko Hirose. Moscova vizează, de asemenea, campanii de propagandă împotriva unor grupuri de oameni cu anti-S.U.A. sentimentele din America Latină ca o modalitate de a influența hispanicii din SUA, a spus ea.

Propaganda rusă se adresează în mare parte oamenilor nemulțumiți de politica existentă. În timp ce doar 17% dintre americani consideră „absolut” sau „probabil” adevărată afirmația Rusiei conform căreia videoclipurile cu bombardamentele lansate de guvernul ucrainean sunt false, proporția crește la 57% în rândul susținătorilor QAnon, un grup de conspirație ultra-dreaptă, potrivit unui sondaj realizat de revista britanică Economist și altele.

Unii experți au spus că publicul occidental simte „oboseală” din cauza războiului prelungit din Ucraina, mutându-și preocupările către inflație din cauza agresiunii ruse.

Biden și Partidul Democrat suferă cel mai mult

„Rusia a început să spună oamenilor din Occident că sprijinul militar al guvernelor lor pentru Ucraina și sancțiunile împotriva Rusiei le distrug viețile”, a declarat Takahisa Kawaguchi, consultant șef la Tokio Marine dR, o companie de management al riscului cu sediul în Tokyo.

Președintele american Joe Biden și-a văzut aprobarea scăzând pe măsură ce nemulțumirea publicului față de inflație crește. Partidul Democrat este, de asemenea, așteptat să se confrunte cu o luptă dificilă la alegerile pentru Congres la jumătatea mandatului din noiembrie.

În timp ce SUA și multe țări europene văd războiul din Ucraina ca pe o luptă pentru protejarea democrației, unii lideri populiști din națiunile democratice au început să laude guvernarea autoritară a președintelui rus Vladimir Putin, reprezentând o provocare pentru unitatea dintre aliații occidentali.

Realitatea Live

02 Iun. 2024, 10:59
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Iun. 2024, 10:59 // Actual //  Lupu Eduard

Mulți turiști își aleg destinațiile de vacanță în funcție de obiectivele istorice sau culturale pe care pot să le viziteze. Alții, în funcție de plaje și peisaje ori festivaluri și concerte. Însă pentru foarte mulți turiști partea cea mai interesantă a călătoriei este mâncarea.

Aceștia sunt cei care, de regulă, își rezervă cel puțin 2-3 zile din întreaga vacanță pentru a descoperi comorile gastronomice din destinația aleasă. Vizitează restaurante, piețe cu delicii locale, testează mâncarea stradală și se bucură de preparate de care nu au mai auzit vreodată.

În baza impresiilor călătorilor gurmanzi, Time Out a făcut un nou clasament al celor mai bune destinații urbane gastronomice din lume.

„Mâncarea este totul atunci când călătorești”, a declarat pentru CNN Travel Grace Beard, editor Time Out. „O masă bună sau rea poate defini o călătorie și de obicei este unul dintre lucrurile pe care ni le amintim.”

Pe locul 1 în topul Time Out este orașul italian Napoli, locul în care s-a născut pizza, o destinație de vacanță preferată și de foarte mulți români. Însă acest oraș are de oferit mult mai mult decât pizza, fiind extrem de popular în toată lumea pentru preparate senzaționale și restaurante bune.

Pentru a întocmi topul, Time Out a chestionat mii de turiști de pe tot globul și a stat de vorbă cu localnicii despre opțiunile alimentare din orașul lor, interesându-se în același timp de calitate și accesibilitate. Clasamentul a fost stabilit în funcție de mai multe criterii.

Pizza și multe altele

Pentru turiștii dornici să guste o pizza autentică în Napoli, Time Out recomandă pizzeria Santa Maradona, situată în cartierul spaniol.

Proprietarul, Andrea Viviani, a declarat pentru CNN Travel că a fost încântat să fie lăudat de Time Out și a ținut să sublinieze că Napoli înseamnă mult mai mult decât mâncare bună.

„Mâncarea este cu siguranță o parte importantă a culturii noastre, dar Napoli este mult mai mult”, a spus Viviani.

Pe locul doi în clasamentul Time Out se află orașul sud-african Johannesburg, fiind recomandate restaurantele din cartierul Braamfontein. Time Out spune că felul de mâncare obligatoriu din oraș este sandvișul kota, o pâine umplută cu ingrediente gustoase, cum ar fi chipsuri de cartofi, cârnați, ou și brânză, dar și bunny chow, o mâncare din Africa de Sud, cu curry, carne și fasole puse în pâine. .

Pe locul trei este Lima, din Peru, unde Time Out recomandă vizitatorilor să încerce mâncărurile specifice ceviche și arroz con pollo.

Prioritizarea accesibilității

Lista include și orașele Ho Chi Minh City (numărul patru în top), Beijing (numărul cinci) și Bangkok (numărul șase).

Caracteristica comună la toate orașele din top este aceea că „trec printr-o renaștere culinară” și „sunt foarte în vogă în acest moment”, spune Grace Beard.

Beard a mai spus că „accesibilitatea a jucat un rol la fel de important ca și calitatea în stabilirea acestui clasament”, iar specialiștii au căutat orașe „în care mesele de bună calitate sunt accesibile călătorilor cu orice buget”.

Orașele cu cea mai bună mâncare în 2024

1. Napoli, Italia
2. Johannesburg, Africa de Sud
3. Lima, Peru
4. Ho Chi Minh, Vietnam
5. Beijing, China
6. Bangkok, Thailanda
7. Kuala Lumpur, Malaezia
8. Mumbai, India
9. Dubai, Emiratele Arabe Unite
10. Portland, SUA
11. Liverpool, Marea Britanie
12. Medellín, Columbia
13. Sevilla, Spania
14. Porto, Portugalia
15. Marrakech, Maroc
16. Lyon, Franța
17. Sydney, Australia
18. Montreal, Canada
19. Osaka, Japonia
20. Copenhaga, Danemarca

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău