Cetatea Soroca s-a redeschis pentru vizitatori! Care este prețul de acces

07 Iul. 2022, 05:00
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
07 Iul. 2022, 05:00 // Au Bani //  MD Bani

Secția Cultură și Turism Soroca anunță că Cetatea Soroca s-a redeschis pentru vizitatori de ieri, 6 iulie. Programul de lucru rămâne același, de miercuri până duminică, de la 9:00 la 18:00, cu ora mesei de la 13:00 la 14:00. Preţul biletului de intrare pentru maturi este – 15 lei, copii de la 7 – 16 ani – 7 lei, iar cei mai mici intră gratis, scrie Observatorul de Nord.

Cetatea Soroca a intrat în a doua etapă de restaurare, în cadrul Proiectului „Ștefan cel Mare – istorie comună, patrimoniu comun, Soroca-Vaslui” finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Comun România/Republica Moldova. Dar din cauza unor probleme, despre care Observatorul de Nord a scris anterior, procesul de restaurare merge mai greu decât s-a planificat.

„Proiectul nu este în pauză, ci la o etapă de documentare, ne-a spus Igor Țarălungă, Managerul Proiectului de Restaurare a Cetății Soroca. Până la finalizarea documentării reprezentanții Muzeului și ai Secției Cultură și Turism Soroca, pot să o redeschidă. Principalul să asigure securitatea vizitatorilor”.

Bugetul total al proiectului constituie 1,664,118.4 EURO din care 90% grant din partea Uniunii Europene și 10% cofinanțare. Pentru Cetatea Soroca sunt alocați peste un milion euro. Fosta conducere a Consiliului Raional Soroca a aplicat cu acest proiect, avându-i ca parteneri de peste Prut, Consiliul Judeţean Vaslui și Muzeul Județean „Ștefan cel Mare” din municipiul Vaslui.

Realitatea Live

22 Mai 2024, 16:25
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
22 Mai 2024, 16:25 // Actual //  Lupu Eduard

Finlanda și Regatul Unit discută despre posibilități de limitare a mișcării tancurilor petroliere fantomă din flota rusească. Aceste nave nu doar că transportă petrol, sfidând limitele de preț din Occident, dar reprezintă și o amenințare pentru mediu, deoarece majoritatea tancurilor din flotă sunt vechi și au standarde de siguranță reduse.

Reprezentanții de la Londra și Helsinki iau în considerare planuri de implicare a țărilor terțe în blocarea mișcărilor tancurilor rusești în Marea Baltică și Canalul Mânecii, a declarat ministrul finlandez de externe Elina Valtonen pentru The Guardian în timpul unei vizite în capitala britanică.

Aproximativ 100 de tancuri care transportă petrol rusesc trec pe lună prin strâmtoarea Viru (parte a Golfului Finlandei) între Finlanda și Estonia. Iarna trecută, tancurile cu vechime între 15 și 20 de ani (și fără asigurare occidentală) au reprezentat aproape 58% din exporturile rusești de petrol peste Marea Baltică (58 de milioane de barili), potrivit Kpler și un consorțiu de asigurători P&I International Group. Chiar și navele mai vechi au scos 14,8 milioane de barili.

În încercarea de a ocoli plafonul și sancțiunile occidentale, Rusia a învățat să reînregistreze rapid companiile care dețin cisterne și navele în sine. În această situație, este din ce în ce mai puțin clar cât de bine respectă tancurile și proprietarii lor măsurile de siguranță.

Există dovezi că flota din umbră ignoră cerințele companiilor de asigurări, dar este evident că în acest fel încearcă să eludeze cerințele de respectare a plafoanelor de preț, a menționat Valtonen. Prin urmare, potrivit acesteia, UE se gândește la noi sancțiuni, iar țările G7 explorează și posibilitatea de a contracara acțiunile anti-sancțiuni ale Rusiei. Ministrul a adăugat:

Luăm în considerare mai multe modalități de a îngreuna mișcarea acestor nave, ci și țărilor sub pavilionul cărora operează.

UE trebuie să colaboreze „cu parteneri și aliații din întreaga lume pentru a găsi modalități eficiente de a pune capăt acestei situații, deoarece acțiunile Rusiei nu numai că reprezintă un risc pentru mediu, ci îi permit și să continue să exporte petrol și să genereze valută pentru ea. economie”, care acum se concentrează în mare parte pe războiul cu Ucraina și confruntarea cu Occidentul.

„Vom folosi organizații internaționale și vom analiza, de asemenea, în ce măsură dreptul maritim internațional ne permite să interzicem efectiv astfel de transporturi”, a spus ministrul.

Dreptul internațional (în primul rând Convenția ONU din 1982 privind dreptul mării) asigură libertatea navigației. Prin urmare, este dificil pentru orice țară să interfereze cu circulația navelor, a recunoscut Valtonen. Dar acele legi „au fost scrise pentru o lume complet diferită de cea pe care o vedem acum”, a remarcat ea.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău